اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گل‌آرایی صحن و سرای حرم رضوی با 20 هزار بوته و شاخه گل

به مناسبت فرارسیدن میلاد فرخنده خاتم النبیین حضرت رسول الله(ص) و امام جعفر صادق(ع)، پیش‌بینی شده است که گل‌آرایی صحن و سرای رضوی با 20 هزار بوته و شاخه گل اهدایی انجام شود.

گل‌آرایی صحن و سرای حرم رضوی با 20 هزار بوته و شاخه گل

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هفته وحدت است و خادمان بارگاه مصفای رضوی در تکاپوی گل‌آرایی این آستان مقدس با گل‌های رنگارنگ و تازه هستند تا در روز میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد امین (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع)، رنگ و بوی این عید خجسته در نگاه زائران و مجاوران حرم مطهر دوچندان شود. 

در این راستا، بخش فضای سبز و گل‌آرایی اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی با بهره‌گیری از بوته و شاخه گل‌های پرورشی و همچنین گل‌های اهدایی ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه از شهرهای کرج و آمل در حال انجام گل‌آرایی ویژه صحن‌ها و رواق‌های این آستان ملکوتی است. 

گل‌آرایی آبنماهای صحن‌های آزادی، گوهرشاد و جمهوری اسلامی، ایجاد اِلمان گل در ورودی‌های حرم مطهر همچون شیخ طوسی، باب السلام، گل‌آرایی نقاره‌خانه و ورودی مهمانسراهای حرم مطهر، برخی از اقدامات در حال انجام است و هر روز بر میزان گل‌های رنگارنگ در این سرای مقدس افزوده می‌شود. 

گیاهان آپارتمانی در رواق‌های بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) همچون امام خمینی(ره)، حضرت معصومه(س)، دارالولایه، دارالحجه و... نیز بازپیرایی می‌شود.

 همچنین گل‌آرایی محل‌های برگزاری مراسمات جشن و شادمانی ویژه ایام هفته وحدت در حرم مطهر به طور ویژه انجام می‌شود. 

شایان ذکر است، از گل‌های متناسب فصل همچون داوودی، ساناز، شمشاد طلایی، پتوس، برگ عبایی، آگلونما و... در اجرای گل‌آرایی حرم مطهر رضوی در ایام ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) استفاده می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول