اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حضور اساتید ایرانی کنار دانشمندان برتر جهان اسلام

دانشمندان برتر جهان اسلام در دومین روز از نشست خود با اساتید دانشگاه‌های اصفهان تجربیات علمی خود را تبادل کردند.

حضور اساتید ایرانی کنار دانشمندان برتر جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در دومین روز از نشست تبادل تجربیات علمی، دانشمندانی که برای پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) به اصفهان سفر کرده‌اند، در سه دانشگاه اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی طبق تخصص خود تقسیم‌بندی شده و در دانشکده‌های تخصصی به نشست و تبادل تجربیات علمی می‌پردازند‌. 

در این‌خصوص سیدمحمدحسین روحانی، رئیس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد:  در حاشیه جایزه مصطفی مهمان‌ها امروز در دانشکده‌هایی که مرتبط با خودشان است در دانشگاه‌های اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی اصفهان مهمان می‌شوند.

وی افزود: امروز  در خدمت دانشمندان مرتبط با رشته تغذیه بودیم که از کشور ترکیه و پاکستان هستند و سخنرانی با حضور اساتید و دانشجویان انجام و همچنین دانشکده و فرصت‌های  دانشکده به آنها معرفی شد. 
روحانی با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده بیان کرد: اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، تبادل دانشجو و استاد برای دوره‌های کوتاه‌مدت، عضو هیات علمی الحاقی و برگزاری کارگاه‌های مشترک از جمله این فرصت‌ها است.

نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌های مزمن

رئیس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص موضوعات این نشست خاطرنشان کرد: بیماری‌های مزمن و نقش تغذیه در پیشگیری از این بیماری‌ها با رویکرد اساتید و امنیت غذایی موضوع این نشست است.
 
وی درخصوص تأثیرات جایزه مصطفی بر دانشگاه گفت:  با توجه به حجم اخبار منفی در فضای بین‌الملل، حضور دانشمندان و دیدن دستاوردهای علمی مورد توجه  بسیاری از دانشمندان قرار می‌گیرد و متوجه خواهند شد که از نظر علمی جلوتر از آن‌ها هستیم به خصوص که آموزش ما همزمان با درمان است.

الهام حسینی، هیأت علمی مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) در این دانشکده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: جایزه مصطفی(ص) جایزه‌ای بین‌المللی در کشورهای جهان اسلام است که در کنار برگزاری آن نشست‌های تخصصی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها به صورت تخصصی برگزار می‌شود و اساتید و دانشمندان به تبادل تجربیات و علم و فناوری می‌پردازند و هدفش این است که دانشمندان برتر جهان اسلام در حوزه علم و فناوری در کنار هم تعامل داشته باشند. 

حضور اساتید در کنار دانشمندان برتر جهان اسلام

وی با بیان اینکه همه چیز هماهنگ شده تا از ظرفیت حضور دانشمندان بهره‌مند شویم، گفت:  دانشمندان و اساتید کشور ما شانس این را ندارند که بتوانند در رویدادهای بین المللی کشورهای دیگر شرکت کنند ولی این رویداد جای خوشحالی دارد و امیدوارم بتوانم از این رویداد استفاده کنیم.

حسینی درخصوص نتایح برگزاری این نشست اظهار کرد:  اولین نتیجه این رویداد برونداد علمی است به خصوص که تبلیغات منفی علیه کشور وجود دارد و دانشمندان با آشنایی با فرهنگ ایران و اصفهان می‌توانند سفیران خوبی برای جهان باشند که پیام مثبتی در پی خواهد داشت.

پایان پیام/۶۳۱۲۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول