اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

استاندار کردستان: حساب‌های طلای زرکوه و پتروشیمی به داخل استان منتقل شد

استاندار کردستان گفت: حساب‌های پتروشیمی کردستان سال‌هاست که در خارج از استان است که خوشبختانه تمام حساب‌های آن به استان منتقل شد ضمن اینکه معدن طلای قروه هم تمام حساب‌های خود را به استان منتقل کرده است.

استاندار کردستان: حساب‌های طلای زرکوه و پتروشیمی به داخل استان منتقل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در کلنک‌زنی پست برق کارخانه گندله‌سازی کردستان گفت: کار بزرگی که با برنامه‌ریزی مدون باشد به موقع و با سرعت مناسب پیش می‌رود. 

وی عنوان کرد: در خصوص پوشش آنتن موبایل و اینترنت با مدیرعامل مخابرات استان مذاکره شد که به سرعت و طی این هفته موضوع را برای کل مسیر از سه راهی دیوانده تا به بیجار دنبال خواهیم کرد تا مشکل حل شود.

استاندار کردستان اظهار کرد:محدوده و محور بیجار جز محورهایی است که سختی ندارد و کوهستانی نیست تا نیاز به سرمایه‌گذار داشته باشد و لذا باید همراه اول و ایرانسل این موضوع را سریع‌تر در دستور کار قرار دهند. 

وی گفت: از اولویت‌های دولت چند محور بیشتر نبود که  یکی از آنها توجه به زنجیره‌های ارزش به ویژه حوزه معادن و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی استان است.

استاندار کردستان بیان کرد: اقداماتی خوبی صورت گرفت و به جد طی این دو سال دنبال کردیم و انشاءالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی افزود: دولت سرمایه‌گذاری خوبی در استان به‌ویژه در شرق استان و شهرهای بیجار و قروه انجام داده است اما نیازمند توجه بیشتری برای کاهش محرومیت هستیم. 

زارعی‌کوشا گفت: این توجه اکنون به محرومیت‌زدایی شکل گرفته و دولت این نگاه ویژه برای کاهش محرومیت در  استان را دارد. 

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌های کاهش محرومیت اعتبارات است، یعنی بودجه‌ای که دولت تخصیص می‌دهد و شامل اعتبارات استانی و‌ ملی است. 

استاندار کردستان بیان کرد: پیشرفت پروژه نشان از قوت کار و تلاش وسرعت بسیار خوب در کار است.

وی با اشاره به شاخص اعتبارات استان کردستان گفت: رتبه بودجه استان کردستان در سال ۱۴۰۱ از رتبه ۳۱ به ۲۴ رسید و در سال جاری به رتبه ۱۴ ارتقا یافته است.  

استاندار کردستان به اهمیت موضوع انتقال حساب‌های بانکی معادن اشاره کرد و گفت: باید موضوع انتقال حساب‌ها را دنبال کرد تا نتیجه گرفت.  

وی اعلام کرد: حساب‌های پتروشیمی کردستان سال‌هاست که در خارج از استان است که خوشبختانه تمام حساب‌های آن به استان منتقل شد ضمن اینکه معدن طلای قروه هم تمام حساب‌های خود را به استان منتقل کرده است. 

استاندار کردستان با بیان اینکه کل منابع بانکی استان ۶ دهم منابع مالی کشور است، گفت: صنعتی شدن کردستان با لحاظ تمام الزامات انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: در سفر آینده رییس جمهور بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کردستان افتتاح خواهد شد.

زارعی‌کوشا در خصوص راه‌آهن تهران - همدان - سنندج نیز گفت: پروژه همدان به سنندج تا سال  ۱۴۰۱ حدود ۶۳ درصد پیشرفت داشت اما در سال جاری  ۳۴ درصد دیگر پیشرفت داشته است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول