اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع سیل در سمنان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع سیل گفت: سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری در استان سمنان احصا شده است.

اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع سیل در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کمال طاهریان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بعدازظهر امروز در حاشیه نشست کمیته استانی راهبری کنترل و کاهش خطر سیل سمنان با بیان اینکه این کمیته استانی ذیل کمیته ملی راهبری کنترل و کاهش خطر سیل در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: در حوزه استان سمنان مقرر شد دستگاه‌های متولی امر نسبت به اجرای تکالیفی که بر اساس قانون به عهده آنها قرار داده شده است، اقدام کنند.

وی بیان کرد: یکی از نکات مهمی که در حوزه استان سمنان باید به آن اشاره کرد، موضوع سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری است که این سازه‌ها از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان شناسایی و احصا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه تعداد 187 مورد سازه تقاطعی فاقد آبگذری از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان احصا شده است، اضافه کرد: این مطالب و آمارها در اختیار دفتر مدیریت بحران قرار گرفت و پس از آن برای اجرا به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شده است.

طاهریان گفت: امیدواریم تا با اختصاص اعتبار و ابلاغ انجام‌شده و تکالیف قانونی که به عهده دستگاه‌ها قرار دارد، روند رفع مشکل این سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری تسریع شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های بارشی که از سوی سازمان هواشناسی کشور برای پاییز و زمستان امسال صورت گرفته است و پیش‌بینی بارش‌های خوبی در این 2 فصل را خواهیم داشت؛ از این رو تکالیف دستگاه‌های اجرایی مرتبط احصا و در قالب بخشنامه و تذکر در این جلسه نیز مطرح شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه در قالب ابلاغیه از سوی سازمان مدیریت بحران کشور به استان ابلاغ و به دستگاه‌های ذی‌ربط اطلاع‌رسانی شده است.

طاهریان اضافه کرد: در نخستین جلسه ستاد پشتیانی هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که به ریاست استاندار سمنان در این هفته تشکیل می‌شود، موضوع اقدامات پیشگیرانه برای وقوع سیل با تأکید بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: بخشی از مشکلات اجرا نشدن برخی از طرح‌ها مرتبط به اعتبار است که این مهم در قالب پروژه‌های پیشنهادی برای کاهش خطر سیل و پیشگیری از حوادث و سوانح جمع‌بندی و به سازمان مدیریت بحران کشور منعکس شده است و امیدواریم این سازمان توجه ویژه به استان سمنان در حوزه تأمین اعتبارات داشته باشد تا گشایشی برای دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در حوزه حوادث مثل سیل و بارندگی‌های که در فصل پاییز و زمستان داریم، صورت گیرد.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول