اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

پژوهشگران دانشگاهی به وبینارهای تخصصی «بوی ماه مهر» دعوتند

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با هدف آگاهی بخشی به پژوهشگران دانشگاهی در خصوص مباحث مرتبط با مالکیت فکری و مدیریت آن، سلسله وبینارهای «بوی ماه مهر» را برگزار می کند.

پژوهشگران دانشگاهی به وبینارهای تخصصی «بوی ماه مهر» دعوتند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با هدف آگاهی بخشی به پژوهشگران دانشگاهی در خصوص مباحث مرتبط با مالکیت فکری و مدیریت آن، سلسله وبینارهایی را در این خصوص با عنوان «بوی ماه مهر» برگزار می کند تا شروع مناسبی برای تحول این نگرش در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی باشد.

به زعم برگزارکنندگان این وبینارها، دانشگاه‌ها، قلب تپنده توسعه و انتشار دانش بوده و آگاهی از این موضوع که چگونه می‌توان از این دانش به بهترین نحو ممکن به نفع جامعه استفاده کرد و اینکه چگونه می‌توان از آن به عنوان دارایی که ایجاد ارزش کرده و منافع مادی و معنوی برای جامعه و خود دانشگاه داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است.

مالکیت فکری به عنوان ابزاری قدرتمند برای بهره‌مندی تجاری از دانش و فناوری‌های تولید شده در دانشگاه‌ها می‌تواند به هموارتر شدن این مسیر ارزش آفرینی کمک کند. از این رو آگاهی بدنه دانشگاه از مباحث مرتبط با مدیریت دارایی‌های فکری می‌تواند ایشان را به این ابزار مجهز کرده و در مسیر ارزش آفرینی از دانش‌های توسعه یافته قرار دهد.

شروع سال تحصیلی دانشگاهی فرصتی مناسب برای ارتقا یادگیری و آگاه‌سازی پژوهشگران دانشگاهی در این خصوص بوده تا سال جدید را با نگرشی نو به مسائل مرتبط با علم و فناوری آغاز کنند. در این راستا، سلسله وبینارهای «بوی ماه مهر» به همت کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می شود.

"حفاظت از دستاورهای پژوهشی ! چرا و چگونه؟"، "کپی‌رایت و حقوق متقابل پدیدآورنده و دانشگاه"، "مالکیت فکری و فناوری‌های نوآورانه در دانشگاه"، "پتنت ابزاری قدرتمند برای جهت‌دهی پژوهش‌ و فناوری در دانشگاه" و "مدیریت دارایی‌های فکری ناشی از فعالیت‌های دانشگاهی" عناوین وبینارهای این رویداد حمایتی است که از تاریخ 22 تا 26 مهرماه سال جاری از ساعت 16 تا 18 برگزار خواهند شد. 

علاقمندان می توانند برای ثبت نام رایگان به لینک https://m0h.ir/xd0o4n مراجعه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول