اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ثبت بیش از ۱۵۳ میلیون تردد در محورهای شریانی استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ثبت بیش از ۱۵۳ میلیون تردد توسط سامانه‌های ترددشمار آنلاین منصوب در راه‌های استان خبر داد.

ثبت بیش از ۱۵۳ میلیون تردد در محورهای شریانی استان مرکزی

 مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به تحلیل آمار تردد در شش ماه ابتدایی سال جاری اظهار کرد: در این بازه زمانی بیش از ۱۵۳ میلیون تردد در جاده‌های استان مرکزی توسط سامانه‌های ترددشمار برخط ثبت شده است.

وی افزود: در نیمه اول سال جاری ۱۵۳ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۱۸۶ تردد وسایل نقلیه در ۷۰ محور شریانی مجهز به ترددشمار آنلاین ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد به همراه داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: از این تعداد تردد در نیمه نخست سال، ۱۲۳ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۱۳۹ تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یک درصدی را نشان می‌دهد.

جهانی بیان کرد: تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای شریانی استان برابر با ۲۸ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۴۰ به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تردد اتوبوس در محورهای استان کاهش دو درصدی را تجربه کرده اضافه کرد: در این مدت ۷۷۵ هزار و ۲۰۷ تردد اتوبوس نیز توسط دوربین‌ها ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: ورودی کلیه وسایل نقلیه اعم از سبک و سنگین ۳۱ میلیون و ۸۹ هزار و ۶۶۶ تردد و خروجی‌های ثبت شده در نیمه نخست سال نیز ۳۱ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۹۲۹ تردد بوده که نسبت به مدت مشابه دو درصد افزایش داشته است.

به گفته وی استان مرکزی هم در بخش ترددهای ورودی و هم ترددهای خروجی بعد از استان‌های تهران و البرز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

جهانی محور شازند – اراک را با ۶ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۸۱۱ تردد، پرترددترین محور استان برشمرد و بیان کرد: میانگین سرعت ثبت شده توسط دوربین‌ها در استان ۸۵ کیلومتر بر ساعت است که نسبت به متوسط کشوری ۸ کیلومتر بالاتر است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول