اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۱۲۹۳ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت به زوج‌های هرمزگانی اعطا شد

در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان، اسناد مالکیت ۱۲۹۳ قطعه زمین در قالب ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به زوج‌های هرمزگانی اعطا شد

۱۲۹۳ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت به زوج‌های هرمزگانی اعطا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این آیین که با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، با اشاره به سهمیه 66 هزار واحدی استان در نهضت ملی مسکن، بیان‌کرد: با تلاش‌های انجام شده 122 درصد از زمین موردنیاز نهضت ملی مسکن در استان تامین، بیش از 90 درصد پروانه‌های ساختمانی صادر و عملیات اجرایی مسکن نیز در شهرستان‌های مختلف آغاز شده است.

وی عنوان کرد: زمین تامین شده در دولت سیزدهم فقط بر اساس نیاز نهضت ملی مسکن نبوده بلکه تلاش کردیم با تامین زمین بیش از نیاز دولت، انحصار زمین را در استان بشکنیم.

دوستی با اشاره به اینکه در ابتدا بنا بود شهر جدید علوی، برای اجرای نهضت ملی مسکن بندرعباس در نظر گرفته شود، گفت: با توجه به عدم رغبت مردم جهت اسکان در این منطقه، زمین‌های جدیدی را در نظر گرفتیم چرا که مسکن باید محلی برای آرامش مردم باشد و از طرفی توجیهی نداشت که با وجود سواحل مردم را به سمت کوه‌ها ببریم.

استاندار هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی جهت احداث دو شهر ساحلی کوشک و خلیج‌فارس افزود: یک ورزشگاه جدید و نوین در شهر جدید خلیج‌فارس احداث خواهد شد که طراحی‌های اولیه در حال انجام است و تیم طراحی چند سفر به شهرهای بزرگ دنیا جهت بازدید از مجموعه‌های ورزشی مطرح داشته‌اند.  

وی در پایان با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه جوانی جمعیت، گفت: جوانی جمعیت، با آینده‌ی کشور گره خورده است و از محل این قانون نیز تاکنون 3 هزار و 500 قطعه زمین به مردم استان واگذار شده است.

کمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان نیز در این آیین، با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان، اظهارداشت: سهمیه استان هرمزگان در این طرح بیش از 66 هزار واحد در نظر گرفته شده که 50 هزار واحد مسکونی در حوزه شهری و 16 هزار واحد نیز در حوزه روستایی است.

وی با بیان اینکه، قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، با مشکل زمین در استان روبرو بودیم، گفت: الحاقاتی که طی دو ساله‌ی فعالیت دولت سیزدهم در شهر بندرعباس انجام شد کار بی‌سابقه‌ای بود چنانچه در سنوات گذشته کل الحاقات 36 هکتار بوده اما در دو ساله دولت سیزدهم بیش از 2 هزار و 600هکتار الحاق در استان انجام شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: امروز برای 1293 خانواده ، زمین اهدا خواهد شد که از این بین 841 خانواده در بندرعباس،139 خانواده در شهرستان حاجی آباد و 313 خانواده در رودان هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول