اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برنامه دشمنان، پایین آوردن جایگاه معنوی دین است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: باید فریاد همه کسانی که مسیحی، یهودی، زرتشتی و مسلمان و خداباور هستند، بلند شود و این دادخواست را داشته باشند که نباید به ارزش‌های دینی توهین شود.

برنامه دشمنان، پایین آوردن جایگاه معنوی دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مریم‌السادات طباطبایی در وبینار سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی و تشریح روندی که دشمنان اسلام در اهانت و ضدیت با دین اسلام در پیش گرفته‌اند، اظهار داشت: سالهاست که به بهانه آزادی بیان به مقدسات دینی توهین می‌شود و این در حالی است که دین اسلام قطعاً و یقیناً این اجازه را نمی‌دهد.

وی افزود: خداوند تعالی اجازه توهین و حرمت‌شکنی به مسلمانان را نمی‌دهد. این در حالی است که مدارا با غیرمسلمانان رویکرد همه بزرگان و ائمه‌اطهار(ع) بوده است.

طباطبایی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: کلام الهی به مسلمانان امر می‌کند با غیر مسلمانانی که با شما زندگی می‌کنند و آزار و اذیتی برای شما ایجاد نکردند، به نیکی و خوبی و عدالت رفتار کنید، اما دین اسلام در رویارویی با کسانی که عزم از بین بردن ارزش‌های اخلاقی دینی را دارند، توصیه به مقابله کرده است.
مدرس حوزه علمیه کرمان افزود: از دیدگاه خداوند، هرکسی که به آخرت ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام دهد، مورد پاداش الهی قرار می‌گیرد، بنابراین چه مسلمان و چه غیر مسلمان، حق توهین به ارزش‌های اخلاقی یکدیگر را ندارند.

طباطبایی ادامه داد: باید فریاد همه کسانی که مسیحی، یهودی، زرتشتی و مسلمان و خداباور هستند، بلند شود و این دادخواست را داشته باشند که نباید به ارزش‌های دینی توهین شود، این در حالی است که دشمنان برنامه دارند تا جایگاه معنوی دین را پایین بیاورند و اعتقادات جوانان را متزلزل کنند. از این رو باید در مقابل شان ایستاد.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام، قاعده و مبنای احترام مطرح است، افزود: توجه به این اصول بسیار مهم و رعایت آنها امری واجب است. هیچ فردی حق ندارد به دیگران ضرر برساند، حتی اگر مسلمان نباشد و متقابلا نباید اجازه داد دیگران، چه مسلمان و چه غیر مسلمان به ارزش‌های دینی اسلام اهانت و جسارت کنند.

طباطبایی ادامه داد: در اینجا نیاز است همه ادیان الهی مطالبه‌گری را داشته باشند و اجازه ندهند که در هیچ جای جهان به ارزش‌ها و مقدسات دین توهین شود.

پایان پیام / 3763 / ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول