اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تشکیل گروه‌های جهادی نوجوانان اهل سنت الگویی برای وحدت شیعه وسنی است

مسئول گروه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی از اجرای طرح تشکیل گروه‌های جهادی با مشارکت نوجوانان اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

تشکیل گروه‌های جهادی نوجوانان اهل سنت الگویی برای وحدت شیعه وسنی است

سید عباس حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و با هدف  وحدت شیه و سنی ایده نو و خلاقانه تشکیل گروه‌های جهادی از خود نوجوانان اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان به همت گروه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی و مجمع جهادگران کشور کلید زده شد. 

وی تصریح کرد: این طرح در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج گفتمان جهادی و وحدت بین شیعه و سنی اجرا و با استقبال خوبی از سوی نوجوانان اهل سنت همراه شد. 

مسئول گروه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی ترویج گفتمان جهادی و تشکیل گروه‌های جهادی با مشارکت نوجوانان اهل سنت به منظور ترویج همدلی  و مواسات را از اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای چنین طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه می‌تواند در حفظ وحدت و تاکید بر مشترکات دینی نقش موثری ایفا کند.

حسینی بیان کرد: در قالب این طرح با دعوت بزرگان اهل سنت در مکتب‌خانه‌ها حضور یافته و کودکان و نوجوانان سنی را به کمک به همنوع و همدلی تشویق و طرح‌های خوبی را در مناطق کم برخوردار به اجرا در آوردیم که همچنان با گذشت دو سال از اجرای این طرح شاهد استقبال نوجوانان از گروه‌های جهادی هستیم.

 وی تاکید کرد: قطعا الگوگیری از چنین طرح‌های خلاقانه در مناطق سنی نشین نقش موثری در حفظ وحدت بین شیعه و سنی دارد که باید از این طرح‌ها الگو برداری شود.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول