اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تاریخ هر کدام از اقوام ایران سرشار از اسطوره‌های بی‌بدیل است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان و دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقیاقوام ایرانی گفت: تاریخ هر کدام از اقوام ایران سرشار از اسطوره‌های بی‌بدیل است و هرکدام آواز بلندی همچون قله‌های سیه فلک کشیده استوار دارد.

تاریخ هر کدام از اقوام ایران سرشار از اسطوره‌های بی‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی مرادی امشب در افتتاحیه نخستین جشنواره موسیقی ویژه اقوام ایرانی در سینما بهمن سنندج اظهار کرد: به سفیران ۱۸ قوم از ایران زمین و تمامی مهمانان این جشنواره خیر مقدم ویژه عرض می‌کنیم.

وی در سخنانی با بیان اینکه پیامبران هدایتگر و پیام‌آور مهر و مهربانی‌اند، افزود: پیامبران نامشان یادآور آزادی و ایمان و کمال و امام راحل، شهدای گرانقدر و رهبری فرزانه که پیامش روشنی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان اذعان کرد: تاریخ هر کدام از اقوام ایران سرشار از اسطوره‌های بی‌بدیل است و  هرکدام آواز بلندی همچون  قله‌های سر یه فلک کشیده استوار دارد.

وی خطاب به مهمانان این مراسم گفت: به دیار مردمان مهرپرور، به سنندج شهر خلاق موسیقی و نواهایی که روایات عشق و معرفت است خوش آمدید. 

مرادی اضافه کرد: هر قوم بر روایت موسیقی‌اش ترانه‌های دلنشین و کلماتی مهربان دانش و قصه‌ای دارد و ستودن اسطوره‌های زیبای میهن و ظلم‌ستیزی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان ادامه داد: ضرب آهنگ حماست است به پاسداشت وحدت و همدلی است.

وی افزود: اقوام ایرانی با هر لباس و زبانی موسیقی و پرچم سرودشان ملی و پرچم سه رنگ است و ایران اسلامی تنها نامی است که بر زبان پرافتخار مردمان این کشور جاری است.

به گفته مرادی، شعر و موسیقی اقوام ایرانی است رنگین کمانی است که هر رنگ نمی‌تواند به تنهایی زیبایی را به کمال روایت کند.

وی اذعان کرد: نوای زندگی مازنی و گیلک، رقص کلمات در ماهور آواز لری، ترنم و طنین ترکمن و قشقایی، صدای بلوچ و سیستانی و نسیم پرمهر عربی و شادمانی و شادکامی در نوای کردی، اینجا در کردستان آغازی برای فصل تازه‌ای وحدت و همدلی است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول