اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| با استادنماهای دانشگاه‌ها برخورد شود

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار برخورد با استادنماهای دانشگاه‌ها شدند.

فارس من| با استادنماهای دانشگاه‌ها برخورد شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار   «برخورد با استادنماهای دانشگاه‌ها» شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:‌

«برابر اخبار رسمی چند تن از استادنماهای دانشگاه‌ها که در جریان اغتشاشات سال گذشته که از حمایت آشکار و بی‌پرده آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و مخصوصاً رژیم صهیونیستی نیز برخوردار بوده، به صورت آشکار و علنی از اغتشاشات و اغتشاشگران حمایت کرده و در پاره‌ای از موارد با اراذل و اوباش اغتشاشگر در جنایت علیه مردم مظلوم این مرز و بوم همراه بوده‌اند، به همکاری شان خاتمه داده شده است.

اما سوال اینجاست که چرا مسئولان دانشگاه‌ها از اعلام صریح و رسمی اخراج و جرم این افراد برای افکار عمومی خودداری و به کلیاتی نظیر، مدت قرارداد آنها پایان یافته بود! و... اکتفا می‌کنند! فرجام این رویکرد آن است که اصل ماجرا از نگاه مردم پنهان مانده و به بدخواهان و باندهای سیاسی کار غربگرا و رسانه‌های زنجیره ای آن ها، فرصت می‌دهند، تا از اقدامات ضروری و قانونی مقامات مسئول در اخراج آن‌ها روایت‌های غلط و تحریف‌شده‌ای ارائه بدهند.

از سوی دیگر چرا باید برخورد قضایی لازم و عبرت آموز با اقدامات مجرمانه این افراد صورت نپذیرد؟!»

حسین قنبری سردبیر این پویش در گفت و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت:‌ همه سازمان‌های علمی و فرهنگی مقررات خودشان را دارند و اگر قرار باشد فرایند جذب برای استادی طی شود، استاد باید مدارک و فرایند‌های لازم را طی کند و در برخی مواقع پیش می‌آید که اساتید هیأت علمی نیستند و استاد مدعو هستند، استاد مدعو هم یک ترم می‌تواند تدریس کند و ترم بعد دانشگاه می‌تواند به او کلاس ندهد.

* اساتید باید بار علمی خود را تقویت کنند

وی افزود:‌ اساتید باید بار علمی خود را تقویت کنند و دانشگاه باید برای حفظ صیانت حقوق دانشگاه، اساتید را در دوره‌ای مورد ارزیابی قرار دهند و اساتیدی که بار علمی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و سواد علمی خوبی را دارند بر کرسی تدریس تکیه دهند و فعالیت‌های رسانه‌ای برخی اساتید از فعالیت‌های آموزشی آن‌ها بیشتر است و به جای اینکه در کتابخانه‌ها فعال باشند، در رسانه‌ها فعال‌ هستند و نمایش رسانه‌ای بر فعالیت پژوهشی غلبه می‌کند.

قنبری ادامه داد: اساتیدی باید در دانشگاه‌ها تدریس کنند که نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های کشور هم‌گرایی داشته باشند و بتوانند همراه شوند. نمی‌شود شما استاد دانشجوی جمهوری اسلامی باشید ولی خلاف جمهوری اسلامی دانشجویان را به هرج و مرج دعوت کنید و فضایی ایجاد شود که دانشگاه به جای محیط علمی به محیط سیاسی تبدیل شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول