اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تدوین و تصویب نقشه مهندسی فرهنگی استان زنجان در شورای فرهنگ عمومی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی و تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی استان اشاره و گفت: تامین زیر ساخت و سایر اجزای مورد نیاز از جمله در حوزه فیلم و سینما در این نقشه پیش‌بینی شده و گام به گام در حال اجرا است.

تدوین و تصویب نقشه مهندسی فرهنگی استان زنجان در شورای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در دومین رویداد مهر سینمای ایران با تبیین اهمیت هنر و به ویژه ظرفیت سینما در زمینه حفظ و انتقال فرهنگ، ارزش‌ها و هویت دینی و ملی اظهار داشت: افتخارات تاریخی به ویژه حماسه‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس با استفاده از هنر سینما به بهترین شکل، قابل انعکاس و انتقال است ضمن اینکه سینما در ترسیم آینده آرمانی و ایجاد عزم عمومی امیدوارانه برای حرکت به آینده مورد نظر و هویت سازی نقش موثری دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به ظرفیت‌های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: فعالیت هنرمندان در پایتخت شور و شعور حسینی از سال‌های دور در بخش های آیینی و مذهبی، دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و پس از آن باعث ایجاد روایت صحیح  و ماندگار در این عرصه ها شده و استان زنجان جزو استانهای سرآمد در این زمینه می‌باشد.

وی با بیان پیشرفت‌ها در عرصه سینما بعد از انقلاب اسلامی و از سویی کاهش کیفیت آثار و بعضا ابتذال طی یکی دو دهه اخیر ادامه داد: باتوجه به ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی، شناسایی استعدادها و حمایت از هنرجویان متعهد انقلابی امری لازم و ضروری است و کانون‌های پرورش فکری، فرهنگی و هنری و مساجد از جمله نشانگاه‌های قابل توجه در زمینه شناسایی و توانمندسازی این هنرجویان است.

رفیعی به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی و تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی استان اشاره و گفت: تامین زیر ساخت و سایر اجزای مورد نیاز از جمله در حوزه فیلم و سینما در این نقشه پیش‌بینی شده و گام به گام در حال اجرا است.

گفتنی است، معرفی عرصه‌های کمتر دیده شده هنر استان ها و تجلیل از پیشکسوتان هنر استانها از اهداف برگزاری رویداد مهر سینمای ایران است.
پایان پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول