اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ایجاد همکاری در مگاپروژه‌های بین کشورهای اوراسیا

معاون تحقیقات و پژوهش علوم پزشکی تبریز از ایجاد همکاری در مگاپروژه‌های بین کشورهای اوراسیا خبر داد.

ایجاد همکاری در مگاپروژه‌های بین کشورهای اوراسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز امروز اولین نشست همفکری راه‌اندازی کنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا و پنجمین جایزه مصطفی و نهمین رویداد علم و فناوری با حضور نمایندگانی از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه به میزبانی علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

در این جلسه شهابی، معاون تحقیقات و پژوهش علوم پزشکی تبریز  به رنکینگ جهانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اشاره کرد و گفت: ۳۳ مرکز تحقیقاتی در استان داریم که رتبه‌های جهانی دارند و سه مرکز رشد تجهیزات پزشکی، فرآورده‌های دارویی و بیوتکنولوژی دارویی در استان وجود دارد و همچنین دو مرکز نوآوری سلامت و مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی بازساختی و پارک سلامت وجود دارد.

وی ادامه داد: پارک سلامت در استان در یک مکان بزرگ با حضور ۸۸ شرکت دانش‌بنیان ایفای نقش می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی  برای همکاری در مگا پروژه‌ها، گفت: در تجارت محصولات دارویی نیز با ظرفیت زیادی در ایران روبه‌رو هستیم که تمایل افزایش این ارتباطات را داریم.

همکاری در پیشگیری بین کشورهای اوراسیا

 حقایقی، تبریز شهر اولین‌هاست و برنامه پرشک خانواده در استان بسیار خوب اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بین‌المللی ایجاد شده در تبریز یکی مدارس مورج سلامت و شهر سالم است، گفت: امید است این همکاری‌های بین‌الملل ادامه داشته باشد تا در حوزه بهداشت در منطقه همه‌مان حرف اول را بزنیم چراکه پیشگیری همیشه قبل از درمان است.

 

خدمات درمانی و آموزشی در ۴۳ بیمارستان استان

احمدیان، معاونت درمان علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت:  43 بیمارستان در اقصی نقاط استان که شامل بخش‌های دولتی و خصوصی است.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه بیمارستان‌های استان علاوه برکارهای درمانی، دوره‌های آموزشی و تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان‌ها وجود دارد، گفت: ما دانشجویان داخلی و خارجی زیادی در حال تحصیل در تبریز داریم.

معاون درمان علوم پزشکی تبریز یادآور شد: تمام کارهای تخصصی و فوق تخصصی، جراحی‌های مختلف، پیوند ارگان‌های مختلف در استان انجام می‌گیرد.

پایان پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول