اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

علمی: سال گذشته 60 میلیارد تومان برای تیم بسکتبال هزینه کردیم

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان گفت: هزینه کردن در بسکتبال مطالبه مردمی است و امروز بازیکنانی که در اردوی تیم ملی حضور دارند، از بی‌اخلاقی و انتشار قراردادهایشان در رسانه ها ناراحت هستند. این موضوع باعث بر هم خوردن شاکله تیم شده است.

علمی: سال گذشته 60 میلیارد تومان برای تیم بسکتبال هزینه کردیم

کریم علمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، در خصوص اتفاقات اخیر و حواشی ایجاد شده برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان و انتشار رقم‌های مختلف برای قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیم، اظهار کرد: صحبت ها و حواشی انجام شده درباره قرارداد بازیکنان و کادر فنی بسکتبال شهرداری گرگان بی اخلاقی و بی انصافی است.

وی ادامه داد: تمامی قراردادها در هیات بسکتبال و فدراسیون بسکتبال ثبت می شود و به سادگی قابل نظارت و رهگیری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: در دنیای حرفه‌ای ورزش یا باید به نحو احسن تیمداری کنید یا نباید تیمداری کنید و به واقع شهرداری گرگان به دنبال تیمداری نیست اما مطالبه مردمی در این بخش به شدت زیاد است.

وی افزود: امروز هم اعلام می‌کنم هر مجموعه و هر فردی که فکر می‌کند توان حمایت از این تیم را دارد ما با کمال میل پذیرا خواهیم بود.

علمی بیان کرد: یک بازیکن لبنانی در فصل پیش برای دو بازی ۵۰ هزار دلار گرفت و یک بازیکن دیگر ۹۰ هزار دلار، ما نمیخواهیم اینگونه هزینه کنیم اما به هرحال برای یک تیم خوب باید هزینه کرد.

وی اضافه کرد: برخی که از سازمان ما درخواست هایی داشتند و امروز به درخواست خود نرسیدند دست به این حواشی می‌زنند و در حال تشویش اذهان عمومی هستند.

 

هزینه 60 میلیاردی برای بسکتبال شهرداری گرگان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان تصریح کرد: حضور تمام بازیکنان به پیشنهاد سرمربی بوده و انتخاب آنها توسط من به عنوان رئیس یک سازمان، درست نیست. متاسفانه برخی بی‌انصافی‌ها و بی اخلاقی‌ها به بسیاری از بازیکنان به‌خصوص بازیکنان بومی ضربه روحی می‌زند.

علمی گفت: سال گذشته برای تیم حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و امسال هم مقرر شد تا همین مقدار هزینه شود، متاسفانه امسال تیم را دیر بستیم و اگر قرارداد بازیکنی بیشتر بسته شده، پاداشی برایش درنظر نگرفتیم.

وی افزود: شهردار گرگان و شورای اسلامی شهرداری گرگان به دنبال جذب حامی مالی هستند تا هزینه ها کاهش یابد؛ همین الان قول می‌دهم اگر حامی مالی بیاید بگوید من تیم را قبول می‌کنم همین فردا تیم را به او خواهیم سپرد، تیمداری در بسکتبال هیچ فایده‌ای برای شهرداری گرگان ندارد و تنها حواشی و این مشکلات برای شهرداری گرگان است. صرفا به جهت مطالبات مردمی، مجبور به تیم‌داری هستیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان تاکید کرد: تمامی قراردادها محرمانه است و هیچ فردی حق ندارد این قراردادها را منتشر کند و انتشار این قراردادها حتی باعث ایجاد اختلاف بین بازیکنان شده است که ما این اقدام را از مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

 

عقد قرارداد بازیکنان سقف ندارد

علمی گفت: ما در قراردادها یک مبنا داریم و در کنار آن پاداش و جریمه می‌بینیم. اینگونه نیست که بدون حساب و کتاب قرارداد ببندیم.

وی با اشاره به اینکه امروز برای بسکتبال همه مطالبه دارند، گفت: هزینه کردن در بسکتبال باتوجه به اینکه شهرداری گرگان تنها نماینده ایران در آسیاست، یک مطالبه مردمی است.

وی افزود: امروز بازیکنان در اردوی تیم ملی هستند و ناراحت این بی‌اخلاقی اند، چون در هیچ جای کشور مرسوم نیست که قرارداد بازیکنان را نشر بدهیم و این موضوع باعث بر هم خوردن شاکله تیم شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان افزود: الان من به بازیکنان چه پاسخی بدهم؟ به بازیکن بگویم که یک عده با ما مشکل داشتند اقدام به این کار کردند؟

علمی با اشاره به اینکه ما در تیم هفت بازیکن ملی پوش داریم گفت: برای بازیکنان تیم ملی یک عدد ۳ تا ۵ میلیاردی وجود دارد و ما از هیچ سقف قراردادی عبور نکردیم.

وی مدعی شد: برای مثال «سجاد علی اکبری» قرارداد ۴ میلیاردی با یکی از تیم‌ها بسته است، در حالی که تا سال‌های پیش قرارداد یک میلیاردی هم نداشته است.

وی در خصوص اعداد اعلام شده برای بازیکنان خارجی، تاکید کرد: قرارداد بازیکنان خارجی با ایرانی‌ها فرق می‌کند، بازیکنان خارجی به‌خاطر شرایط خاصی که دارند باید در هتل اقامت داشته باشند.

علمی متذکر شد: شما نمی توانید سبک زندگی بازیکن خارجی را با ایرانی مقایسه کنید. آنها در سطح حرفه ای بازی کرده اند.

گفتنی است، تیم بسکتبال شهرداری گرگان طی سال های اخیر با کسب سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی عملکرد متفاوتی را نسبت به سال های قبل از خود نشان داده و امسال به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات آسیایی حضور پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است، در هفته‌های اخیر، بیان برخی اعداد و ارقام در خصوص قرارداد بازیکنان تیم بسکتبال شهرداری گرگان حواشی متعددی را برای این تیم ایجاد کرده است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول