اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

انتشار اولین مصاحبه زاکربرگ در محیط متاورس+ فیلم

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا و «لکس فریدمن» محقق هوش مصنوعی، با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی و آواتارهای واقعی خود اولین مصاحبه در متاورس را انجام دادند.

انتشار اولین مصاحبه زاکربرگ در محیط متاورس+ فیلم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، لکس فریدمن، پادکست، چیزی را منتشر کرده که آن را اولین مصاحبه در متاورس می نامد، جایی که او و مدیر عامل متا با استفاده از آواتارهای واقعی خود به صورت واقعیت مجازی گفت وگو می کنند.

در حالی که فریدمن و زاکربرگ در اتاق‌های مختلف با هدست‌های Quest Pro نشسته‌اند، آواتارهایشان در متاورس، در پس‌زمینه‌ای سیاه قرار گرفته‌اند و هر دو مانند حضور واقعی در یک اتاق با هم صحبت می کنند.

فریدمن گفت: « به نظر می‌رسد که ما در یک اتاق هستیم. این واقعا باورنکردنی ترین چیزی است که تا به حال دیده ام. نمی‌دانم چگونه با کلمات آن را توصیف کنم. حس آینده را می‌دهد.»

این شبیه‌سازی‌های فوتورئالیستی، که به نام «کدک آواتارها» شناخته می‌شوند، سال‌ها تلاش زاکربرگ بوده است.

زاکربرگ گفت: این از طریق اسکن‌های گسترده از صورت کاربر ایجاد شده که برای شکل دادن به یک مدل کامپیوتری استفاده می‌شود. سپس هدست، حالات چهره کاربر را تشخیص می‌دهد و آن‌ها را در زمان واقعی به صورت آواتار 3‌بعدی نشان می‌دهد.

 

وی افزود این سیستم می‌تواند یک نسخه رمزگذاری‌شده از آنچه شما قرار است شبیه آن باشید را از طریق سیم بفرستد، که به گفته او پهنای باند آن کارآمدتر از انتقال ویدئو است.

بدیهی است که همه اینها بار بیشتری را روی سخت افزار وارد می کند، اما زاکربرگ می گوید که هدست Quest Pro که از قبل در دسترس است، می تواند این فناوری را هدایت کند.

همچنین شایان ذکر است که آواتارهای نمایش داده شده در اینجا با استفاده از یک اسکن پیشرفته و چند ساعته متشکل از صدها دوربین ایجاد شده اند چیزی که همه به صورت عادی به آن دسترسی نخواهند داشت. زاکربرگ می‌گوید برنامه‌ای برای آینده این است که بتوانیم با استفاده از گوشی هوشمند خود اسکن بسیار سریع انجام دهیم.

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول