اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

افتتاح ۱۶ طرح گردشگری در استان ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری ایلام با اعلام افتتاح ۱۶ طرح گردشگری در استان گفت: اکثر این طرح ها از طریق وبینار افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

افتتاح ۱۶ طرح گردشگری در استان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، بامداد شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، با اعلام افتتاح ۱۶ طرح گردشگری در استان گفت: اکثر این طرح ها، شامل احداث مجتمع ها و پروژه های بوم گردی استان هستند و امسال با شعار "گردشگری و سرمایه گذاری سبز" که با تکیه بر شناخت فرهنگ ها برنامه ریزی شده است و با حضور مستقیم رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از طریق وبینار افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

وی با معرفی استان ایلام به عنوان استان نوظهور در گردشگری از سوی وزارت میراث فرهنگی افزود: با اقدامات مثبتی که در بخش گردشگری صورت گرفته است، بیش از ۳ میلیون مسافر وارد استان ایلام شدند.

شریفی ادامه داد: موسم اربعین فرصت بسیار مناسبی به جهت معرفی ظرفیت های گردشگری استان ایلام فراهم آورده است، که به لطف این مواهب و طبیعت بکر در کنار ارائه خدمات مناسب به گردشگران، ما به استانی شناخته شده در کشور تبدیل شده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه توسعه گردشگری یک مقوله فرابخشی است و عوامل متعددی در آن دخیل هستند افزود: سال گذشته یک مجتمع بزرگ فرهنگی تفریحی در پارک کوثر از محل اعتبارات تبصره ۱۸ با هزینه ۵ میلیارد تومان راه اندازی شد.

شریفی گفت: در طول سال گذشته کار مرمت و احیاء ۱۰ بنای تاریخی، احیاء و بهسازی حیات قلعه والی به مساحت ۲ هزار متر مربع از محل مسئولیت های اجتماعی، ایجاد راه دسترسی به آبشار "اما" در شهرستان ملکشاهی، بهسازی راه دسترسی و احیاء محل درختان تاریخی " بان سرو" و نوسازی و احیاء موزه باستان شناسی دره شهر انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سال گذشته از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تسهیلات به صنعتگران استان پرداخت شده و از محل مشاغل روستایی نیز مبلغ ۱۰ میلیارد تومان با مساعدت و همگرایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و هم چنین صندوق کارآفرینی امید استان پرداخت شده است.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول