اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افتتاح واحد زیست محیطی تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان با حضور رئیس‌جمهور

واحد زیست محیطی تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان در زمینی به مساحت ۲۱۰ هکتار با هدف کاهش میزان گوگرد از ۱۰هزار به ۱۰ PPM ساخته شده است.

افتتاح واحد زیست محیطی تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان با حضور رئیس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز جمعه ۷ مهرماه واحد زیست محیطی تصفیه گازوئیل برای ارتقای کیفی محصولات، با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز افتتاح رسمی شد.

این واحد عظیم صنعتی در زمینی به مساحت ۲۱۰ هکتار  با هدف کاهش میزان گوگرد از ۱۰هزار به ۱۰ PPM ساخته شده است.

در حال حاضر ظرفیت این واحد به ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است و با جداسازی روزانه ۳۶۰ تن گوگرد از گازوئیل در پاکسازی هوای شهرها کمک شایانی می‌کند به طوری که هوای پاک و دور از آلایش را به هموطنان خود هدیه می‌کند.

در این پروژه حدود ۱۴ هزار تن نصب تجهیزات، یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر کابل کشی، ۹۵۰ هزار اینچ قطر لوله کشی و بیش از ۸۳ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.

درحالی که زمان بندی اجرا و راه اندازی این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ اعلام شده بود، با درایت، این واحد ۶ ماه زودتر از برنامه پیش بینی شده به بهره برداری رسید و موجب ۱۹.۵همت سود بیشتر از طریق عدم النفع و هزینه‌های پروژه شد.

با راه اندازی دو واحد تصفیه گازوییل در پالایشگاه اصفهان، روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوییل یورو ۵ با ظرفیت هر کدام ۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز تولید می‌شود.

از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح می‌توان به ۱٫۵ همت صرفه جویی، ۱۸همت ارزآوری از محل عدم النفع به ازای یک میلیون و ۲۵۰هزار دلار در روز، اضافه شدن ۳۰۰ تن گوگرد به محصولات پالایشگاه و اشتغال زایی ۴۲ میلیون نفر ساعت بدون حادثه معادل ۱۲۰۰ نفر در روز اشاره کرد.  

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول