اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

خانه بهداشت روستای دزک افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان یک خانه بهداشت که با مشارکت سپاه پاسداران و دانشگاه ساخته شده است افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

خانه بهداشت روستای دزک افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامعلی جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز افزود: روستای دزک با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ نفر است که از خدمات اولیه بهداشت و درمان از جمله مراقبت از خانم‌های باردار، شیرخواران، کودکان و سایر گروه‌های سنی در این خانه بهداشت بهرمند می شوند؛ همچنین افراد از نظر فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و سایر بیمارها در مرحله اولیه پایش و مراقبت می‌شوند.

دکتر جاودان بیان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی روستاهای بالای ۵۰۰ نفر از خانه‌های بهداشت برخوردار هستند و خدمات اولیه بهداشتی را با بهترین استاندارها دریافت می کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در آئین افتتاح خانه بهداشت روستای دزک بندرعباس گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس امروز توفیقی شد، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۳ مرکز و خانه بهداشت در مناطق روستایی استان هرمزگان باشیم.

سردار اباذر سالاری افزود: یکی از کارهای موثر و پایداری که می‌تواند به حوزه بهداشت و درمان و سلامت مردم استان کمک کند با توافقی که با مجموعه بهداشت و درمان استان و سپاه صورت گرفته بیش از ۱۰ باب خانه بهداشت و مرکز درمانی ساخته خواهد شد که در این مرحله ۳ باب خانه بهداشت آماده بهره‌برداری است که این ۳ خانه بهداشت در روستاهای دزک، درگیر و محمدشمسی بندرعباس است که هر کدام از آنها ۱۱۰ متر مربع و اعتبار هر کدام ۲۰ میلیارد ریال و جمعا برای هر ۳ خانه بهداشت مبلغ ۶۰ میلیارد ریال معادل ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و امروز به نمایندگی یکی از این سه پروژه با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی افتتاح و بهره‌برداری رساندیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم مابقی این مراکز هم در اولین فرصت آماده بهره‌برداری شود تا بتوانیم این ده باب خانه بهداشت را آماده کنیم و مورد استفاده مردم عزیز استان قرار بگیرد.

خانه بهداشت روستای دزک با متراژ ۱۱۰ مترمربع و هزینه ۲۰ میلیارد ریال تجهیز و ساخته شد.

این روستا در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر بندرعباس و در مسیر جاده بندر به سیرجان قرار دارد و فاصله روستا تا جاده اصلی ۸ کیلومتر است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول