اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بهره برداری از نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی راشد تربت‌ حیدریه

مدیرعامل شرکت برق راشد تربت‌ حیدریه گفت: فاز نخست نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی راشد تربت حیدریه با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات و اعتبار ارزی ۱۳۰ میلیون یورو، عصر امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بهره برداری رسید.

بهره برداری از نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی راشد تربت‌ حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه ،علی سرابی، مدیرعامل شرکت برق راشد تربت‌ حیدریه در آیین افتتاح این پروژه اظهار کرد: نیروگاه شامل ۲ واحد گازی، هر یک به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات ساعت و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات، توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و در محدوده اراضی روستای «اسفیوخ» از توابع بخش مرکزی تربت‌ حیدریه احداث شده‌‌است.

علی سرابی با بیان اینکه مرحله نخست طرح با ظرفیت تولید ۱۸۳ مگاوات ساعت وارد مدار شد، گفت: تاکنون ۱۳۰ میلیون یورو اعتبار ارزی برای نیروگاه برق راشد هزینه شده و تکمیل آن نیازمند ۱۴۰ میلیون یورو اعتبار دیگر است.

وی پیشرفت فیزیکی مرحله دوم نیروگاه راشد تربت حیدریه را ۴۵ درصد اعلام و اظهار کرد: در صورت تامین به موقع اعتبار، این طرح تا تابستان آتی به ظرفیت نهایی نزدیک می‌شود ضمن اینکه بخش بخار آن با ۲۵ درصد پیشرفت بین ۱۲ تا ۱۴ ماه دیگر آماده می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق راشد تربت‌ حیدریه، میزان اشتغال‌زایی مستقیم طرح را ۶۰ نفر اعلام و بیان کرد: با تکمیل نیروگاه برای حدود ۱۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

سرابی تصریح کرد: از آنجا که نیروگاه راشد تربت‌ حیدریه در تامین برق واحدهای صنعتی شرق کشور نقش مستقیم و موثری ایفا خواهد کرد، به طور قطع در راستای اشتغال‌زایی غیرمستقیم نیز، تاثیرگذار است.

وی در خصوص اثرگذاری طرح در تامین نیاز برق داخلی یا صادراتی، نیز گفت: میزان کل مصرف برق ایران حدود ۶۵ هزار مگاوات، معادل تولید ۱۲۰ نیروگاه این چنینی است و به عبارت دیگر نیروگاه راشد قادر است نیاز یک استان کوچک و شاید متوسط کشور را تامین کند.

سرابی در ادامه اظهار کرد: عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی راشد در سال ۱۳۹۷ آغاز و از اهداف اجرای آن تامین برق مطمئن، پایدار و نیز ایجاد زمینه برای صادرات نیروی برق به کشورهای همسایه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول