اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تعاونی های مستعد دانش بنیان در سیستان و بلوچستان توانمند می‌شوند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، احیا، توانمندسازی و به ظرفیت رسانی تعاونی های دارای سابقه یا مستعد دانش بنیان را از اولویت ها در سیستان و بلوچستان بیان کرد.

تعاونی های مستعد دانش بنیان در سیستان و بلوچستان توانمند می‌شوند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، خلیل‌احمد سلامی امروز در رویداد نوفن که در پارک علم و فناوری استان برگزار شد، اظهار کرد: در این رویداد با همکاری پارک علم و فناوری و دفتر امور روستایی استانداری بدنبال ترویج و ترغیب فرهنگ تعاونی با تاکید بر دانش بنیان ها هستیم.

وی افزود: هم اینک ۶ شرکت تعاونی دانش بنیان دارای مجوز معتبر در سیستان و بلوچستان فعالیت میکنند که عمدتا خوزه فعالیت آنها در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، دارو و فرآورده های حوزه تشخیص و درمان و فناوری اطلاعات و نرم افزار های رایانه ای است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌چنین دو شرکت تعاونی در حوزه های زیست محیطی و کشاورزی در حال ارزیابی دریافت مجوز دانش بنیان در استان هستند و ۱۸ شرکت تعاونی هم مستعد دانش بنیان شدن شناخته شدند.

سلامی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان موتور محرکه و عامل محوری پیشرفت اقتصادهای دانش بنیان شناخته می‌شوند که ریسک سرمایه‌گذاری در آنها پایین است و نقش موثری در پایداری اقتصاد دارند.

وی افزود: راه اندازی و گسترش شرکتهای تعاونی دانش بنیان موجب بی نیازی کشور از واردات، جلوگیری از خروج ارز و خودکفایی در تولیدات داخلی می شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: وزارت متبوع با حمایت های دولت درصدد است تا براساس نیازها و اولویت های کشور، تعاونی های دانش بنیان را گسترش دهد و این مهم در سیستان و بلوچستان با تاکید استاندار بشکل جدی مورد توجه قرار گرفته است.


پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول