اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فدراسیون حامی برنامه‌های استانی برای افزایش فعالیت‌های بدنی

رئیس مجمع فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: از برنامه های استانی که منجر به افزایش فعالیت های بدنی در جامعه شود حمایت اعتباری می کنیم.

فدراسیون حامی برنامه‌های استانی برای افزایش فعالیت‌های بدنی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی خلیلی، رئیس مجمع فدراسیون ورزش های همگانی کشور امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مجمع خوبی در خراسان جنوبی داریم و در این مجمع رئیس هیئت استان برای چهار سال انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه امیداست با همکاری دستگاه های اجرایی و اعضای مجمع در استان شاهد توسعه فعالیت بدنی در استان بیش از این باشیم، تصریح کرد: امروزه یک بحران به عنوان کم تحرکی در جامعه وجود دارد و این باعث می شود بیماری های غیرواگیر گسترش یابد و در نتیجه نشاط و شادابی که باید در جامعه داشته باشیم از دستمان برود و باید برنامه ریزی لازم را داشته تا توسعه فعالیت های بدنی در جامعه افزایش یابد.

رئیس مجمع فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: برنامه های فدراسیون ورزش های همگانی با این رویکرد بوده که برنامه ریزی برای فعالیت بدنی کافی در بین مردم صورت گیرد و سالانه بتوانیم افزایش فعالیت بدنی را در جامعه داشته باشیم ضمن اینکه این فعالیت ها خواهد توانست بیماری های غیرواگیر را در بین مردم به عنوان یک عامل پیشگیری کاهش و نشاط، شادابی و رفاه را در جامعه توسعه دهد.

خلیلی با اشاره به اینکه نقش ورزش همگانی در بین سایر فدراسیون ها بسیار مشهود بوده و نیاز بوده از ورزش های همگانی در سطح کشور حمایت شود تا انتظاری که در این زمینه برای افزایش فعالیت های بدنی در جامعه وجود داشته محقق شود، یادآور شد: در سطح کشور برایمان نقاط جغرافیایی فرقی نمی کند و همه کشور مخاطب ما هستند برای اینکه بتوانیم به هدف تحرک و فعالیت بدنی کافی برسیم باید برنامه ریزی داشته باشیم و با این رویکرد اعتبارات به استان ها براساس این برنامه ها توزیع می گردد.

وی ادامه داد: باید برنامه های محوری در خصوص افزایش فعالیت های بدنی در جامعه وجود داشته باشد و اعتقاد داریم تا برنامه نداشته باشیم نمی توانیم توسعه داشته باشیم وتوزیع  اعتبار باید براساس برنامه ها و نه برای شعار دادن ها باشد. 

رئیس مجمع فدراسیون ورزش های همگانی کشور بیان داشت: در فدراسیون ها برنامه های خود را به سمت افزایش فعالیت های بدنی اعضای جامعه پیش می بریم.

خلیلی با بیان اینکه برای۶ استان اعتباری داده نشده چون مشارکت آنها به حد نصاب نرسیده بود، بیان کرد: خراسان جنوبی به نسبت اعتبار خودش را گرفت چون مشارکت خوبی داشته است.

وی ادامه داد: برای اعزام ها نیز با توجه به بعد مسافت اعتبارات تعیین شده است.

رئیس مجمع فدراسیون ورزش های همگانی کشور با اشاره به اینکه حمایت های لازم از توسعه ورزش همگانی استان انجام خواهد شد، افزود: اگر استان برنامه رویداد مشارکتی برای حضور مردم را داشته باشد تا فعالیت بدنی اتفاق بیافتد اعتبار آن تایید می شود.

خلیلی با بیان اینکه تا حدودی۸۰ درصد جامعه بی تحرکی دارند و به نوعی یک بحران است و در بین زنان این امر بیشتر است، یادآور شد: نیاز به فعالیت و حمایت از جامعه و فدراسیون بوده که شاهد افزایش فعالیت بدنی در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: سیاست خود را بر این بنا نهاده ایم که دسترسی مردم به ورزش ایجاد شود و مردم راحت و ارزان بتوانند در فعالیت های بدنی حضور داشته باشند.

رئیس مجمع فدراسیون ورزش های همگانی کشور افزود: در این راستا طرح هایی اجرایی شده مانند مینی فوتبال که تمام شرکت کننده رایگان تا مرحله کشور مورد حمایت قرار می گیرند.

 خلیلی با اشاره به اینکه برنامه های بعدی برای مشارکت های انبوه، گذرگاه های ورزش است، اضافه کرد: اعتقاد داریم ورزش را باید به گونه ای به دل مردم ببریم و یکی از کارهای مهم دانش افزایی در مورد ورزش در جامعه است.

وی ادامه داد: مردم باید مانند دیگر کارهای روزمره خود نسبت به ورزش احساس نیاز کنند.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول