اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۱۲ میلیون و ۹۳۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در همدان انجام شد

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از افزایش ۱۰ درصدی جوجه‌ریزی در این استان خبر داد و گفت: در پنج ماهه امسال ۱۲ میلیون و ۹۳۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در همدان انجام شده است.

۱۲ میلیون و ۹۳۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در همدان انجام شد

امیرحسین نقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از زمان جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورشی طیور شروع می‌شود و تا عرضه در بازار‌های مصرف ادامه می‌یابد اظهار کرد: در این نظارت‌ها بر اساس شیوه‌نامه دامپزشکی کشور، عواملی که باعث بروز مخاطرات بهداشتی می‌شوند، مورد شناسایی و بررسی قرار می‌گیرند و برای کنترل عوامل تهدیدکننده بهداشت عمومی و امنیت غذایی، اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: در پنج ماهه ابتدای امسال نظارت بهداشتی قبل و حین جوجه‌ریزی بر سطح مرغداری‌های استان برای آماده‌سازی روند جوجه‌ریزی انجام شده و در این مدت تعداد ۱۲ میلیون و ۹۳۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ میلیون و۷۷۰ هزار قطعه بوده است گفت: امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی جوجه‌ریزی در استان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی توسط مرغداران که مبتنی بر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی است باعث ممانعت از بروز بیماری‌های فراگیر و یا بیماری‌ها با تلفات بالا در سطح مرغداری‌ها و جلوگیری از شیوع این گونه بیماری‌ها می‌شود و زمینه را برای ارتقای سطح تولید و استحصال گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول