اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نقش موثر ساماندهی رودخانه‌های میناب بر کاهش خطرات و حوادث طبیعی

ساماندهی و لایروبی رودخانه های شهرستان میناب نقش موثری بر افزایش امنیت روستائیان، کاهش خطرات و حوادث طبیعی خواهد داشت.

نقش موثر ساماندهی رودخانه‌های میناب بر کاهش خطرات و حوادث طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان امروز گفت: شهرستان میناب و مناطق شرقی استان هرمزگان در فصول خاصی از سال همواره تحت تاثیر بارش های شدید بوده اند و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد. لذا احداث سازه های آبی مناسب، ساماندهی و لایروبی رودخانه ها می تواند آسیب های ناشی از این حوادث طبیعی را به کمترین میزان ممکن کاهش دهد.
 
جمشید عیدانی توضیح داد: همواره یکی از آسیب هایی که مردم و اهالی بومی مناطق روستاها را مورد تحدید قرار می دهد ورود یکباره سیل به ابنیه مسکونی، کشاورزی و حتی تخریب زمین های کشاورزی بوده که بعضا زحمات چندین ساله کشاورزان را دچار مخاطره کرده و بر اقتصاد و معیشت مردم منطقه نیز تاثیرات غیر قابل جبرانی را می گذاشت.

وی تشریح کرد: در حال حاضر شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان در شهرستان میناب پروژه های مختلفی به منظور ساماندهی و لایروبی رودخانه ها به طور همزمان در دست اقدام دارد و پیشرفت آنها نیز بسیار مطلوب بوده به نحوی که ساماندهی رودخانه های چاه اسماعیل، فاز دوم رودخانه تلنگ، لایروبی مسیل های شهر هشتبندی، روستای راونگ و روستای کریان میناب به طور میانگین بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان یاد آور شد: یکی از عوامل موثر بر پایداری کشاورزی، حفظ امنیت زمین های کشاورزی، باغات و ابنیه مردم در مقابل حوادث و مخاطرات طبیعی است که با احداث سازه های مناسب، ساماندهی و لایروبی رودخانه ها به این مهم نزدیک خواهیم شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول