اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

شاهانی: ایجاد توازن میان دانشگاه‌های مهارت‌محور و دانشگاه‌های پژوهش ‌‌محور دغدغه نظام آموزش عالی است

رئیس دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی گفت: دانشجویان باید به سمت دانشگاه‌های پژوهش محور هم بروند، به طور کلی باید بین دانشگاه‌های پژوهش‌محور و مهارت‌محور از نظر تعداد دانشجویان توازن باشد.

شاهانی: ایجاد توازن میان دانشگاه‌های مهارت‌محور و دانشگاه‌های پژوهش ‌‌محور دغدغه نظام آموزش عالی است

امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره مشکلات نظام آموزش عالی کشور گفت: در رابطه با مشکلات آموزش عالی باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود و دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه‌های پژوهش‌محور را باید از یکدیگر جدا کنیم.

وی افزود: بیشتر دانشگاه‌های ما پژوهش محور هستند و بحث مهارتی در آنها کم است، بنابراین آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌‌هایی مانند خواجه‌نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر باید جدی گرفته شود. 

* دانشگاه‌ها باید به سمت صنعتی شدن بروند

شاهانی اضافه کرد: باید فرهنگ‌سازی اتفاق بیفتد و ما نیز مانند خیلی از کشورهای توسعه یافته، صنعتی باشیم تا دانشجویان به سمت دانشگاه‌های پژوهش محور نیز بروند. 

وی گفت: در کشورهای دیگر مانند هلند استقبال از دانشگاه‌های علمی کاربردی زیاد است ولی در ایران معمولاً افرادی که رتبه خوبی در کنکور کسب نمی‌کنند به سمت دانشگاه جامع علمی کاربردی گرایش دارند؛ همچنین در آن کشورها صنایع کارهای خاص مختص به خود را دارند و اگر این برنامه‌ریزی درست انجام شود کار بسیار خوبی است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول