اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلان جزو ۵ استان برتر در فاصله زمانی وقوع تا کشف جرائم سرقت در کشور

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه گیلان جزو پنج استان برتر کشور از لحاظ فاصله زمانی وقوع تا کشف جرائم سرقت است گفت: در سال جاری، وقوع سرقت در استان از ۳۴ درصد به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

گیلان جزو ۵ استان برتر در فاصله زمانی وقوع تا کشف جرائم سرقت در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار عزیزاله ملکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات پیشگیرانه، برنامه‌های هدفمند و تلاشهای شبانه روزی همکاران در مجموعه انتظامی استان اظهار کرد: گیلان از حیث افزایش وقوع سرقت‌ها یازدهمین استان کشور است و باید تلاش کنیم که میزران سرقت‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه سرقت‌های مسلحانه، سرقت بانک و سرقت طلافروشی خوشبختانه در سال جاری هیچ گونه وقوعی در استان نداشته ایم، افزود: در سایر سرقت‌های تاثیرگذار مانند منزل، مغازه، کیف قاپی، به عنف و تحت پوشش نیز آمارها حاکی از روند کاهشی وقوع این جرائم نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به دستاوردهای پلیس گیلان با بکارگیری توان کلیه نیروها اعم از اجرایی و ستادی و بهره مندی از تمام ظرفیت خودرویی و موتوری که منجر به کشف قریب به ۴۹ درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در سال جاری شده است، بیان کرد: در سالجاری کشف جرائم مهمه افزایش هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و برابر بررسی‌های صورت گرفته گیلان از لحاظ فاصله زمانی بین وقوع تا کشف جرائم سرقت جزو پنج استان برتر کشور قرار دارد.

ملکی با بیان اینکه در ۶ ماهه سپری شده از سال جاری بیش از هفت هزار و ۴۰۰ نفر سارق، مالخر و سایر متهمان مرتبط با حوزه سرقت در سطح استان دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شده اند، تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از سارقان تکرار جرم دارند لیکن افزایش هزینه جرم برای این دسته از سارقان از مهم‌ترین کارخواسته‌های انتظامی در بحث تامین امنیت پایدار و کاهش وقوع جرائم از جمله سرقت در استان است.

وی با بیان اینکه پلیس برقراری امنیت و آرامش شهروندان را خط قرمز خود می‌داند و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد، از شهروندان خواست در صورت مواجهه با سرقت مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و همکاری لازم را جهت شناسایی و دستگیری سارقان با خدمتگزاران خود در مجموعه فرماندهی انتظامی استان داشته باشند.

پایان پیام/۸۴۰۰۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول