اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بردی‌ محمداف: گسترش روابط با روسیه از اولویت‌های سیاست خارجی ترکمنستان است

رئیس جمهور ترکمنستان در دیدار با استاندار منطقه «آستاراخان» روسیه گفت: تقویت و گسترش گفت‌وگوی سازنده با این کشور و مناطق آن، یکی از مسیرهای اولویت‌دار سیاست خارجی «عشق آباد» است.

بردی‌ محمداف: گسترش روابط با روسیه از اولویت‌های سیاست خارجی ترکمنستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ایگور بابوشکین» استاندار منطقه «آستاراخان» روسیه در چارچوب سفر خود به عشق آباد با «سردار بردی‌ محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بردی‌ محمداف در این دیدار خاطرنشان کرد: تقویت و گسترش بیشتر گفت‌وگوهای سازنده با روسیه از جمله با مناطق آن یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ترکمنستان است.

دو طرف ضمن تبادل نظر در مورد وضعیت کنونی و اولویت‌های تعامل به توسعه پویا روابط بین ترکمنستان و منطقه آستاراخان روسیه اشاره کردند.

در بخش دیگری به وجود اهداف مشترکی برای گسترش دامنه محصولات در تجارت متقابل اشاره و در این راستا بر علاقه طرف ترکمنی برای برقراری روابط نزدیک‌تر بین دوایر کسب و کار دو کشور تاکید شد.

بردی‌محمداف با بیان این که در آینده بهره‌برداری حداکثری از پتانسیل بندر بین‌المللی «ترکمن باشی» مورد تقاضا خواهد بود، آمادگی خود را برای بررسی پیشنهادات سازنده در زمینه استفاده از فرصت‌های حمل‌و‌نقل و ترانزیتی بین بنادر ترکمن‌باشی و بنادر استان آستاراخان اعلام کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان در ادامه بر اهمیت بررسی فرصت‌های مناطق ویژه اقتصادی  آستاراخان روسیه برای گسترش همکاری‌های سرمایه‌گذاری تاکید و اطمینان داد که کشورش قصد دارد روابط با این منطقه روسیه را بیشتر توسعه دهد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول