اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ایران در دفاع مقدس درس مقاومت را به دنیا آموخت

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید‌الشهدا نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد گفت: ایران ۸ سال ایستاد و مقاومت کرد و الگو و سرمشق مقاومت را به دنیا ارائه داد.

ایران در دفاع مقدس درس مقاومت را به دنیا آموخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار جواد استکی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید‌الشهدا نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد عصر امروز در جمع ارتشیان گروه ۲۲ توپخانه شهرضا اظهار داشت: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر ایران است.

وی افزود: دشمن قبل از دفاع مقدس بحران‌سازی را در دستور کار خود قرار داد و اولین بحران‌سازی را در مناطق قومیتی و مذهبی در استان‌های مرزی آغاز کرد.

استکی افزود: دشمن در کردستان، سیستان و بلوچستان، ترکمن صحرا، گنبد، تبریز، خوزستان و  هر جایی که می‌توانست اقدام به بحران‌سازی و درگیری‌های محلی کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید‌الشهدا نیروی زمینی سپاه یادآور شد: شهید صیاد شیرازی که در مرکز آموزش توپخانه اصفهان بود، به فرمان حضرت امام(ره) به همراه ۴۰ افسر برای پاکسازی ضدانقلاب به کردستان رفت.

پاکسازی کردستان از ضدانقلاب

وی ادامه داد: صیاد شیرازی در سنندج و کردستان همراه با نیروهای سپاه، جهاد و نیروی انتظامی اولین ستاد مشترک نیروهای مسلح را به فرمان حضرت امام(ره)  تشکیل داد.

استکی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی از ارتش، شهید بروجردی از سپاه و سایر نیروها پاکسازی کردستان از ضدانقلاب را انجام دادند، تصریح کرد: دشمن در بحران‌سازی و تجزیه کشور ناکام ماند و نقشه‌های آنها خنثی شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید‌الشهدا نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه بیش از ۳۰ کشور صدام را در جنگ پشتیبانی می‌کردند، اضافه کرد: دشمن با ۱۲ لشکر زرهی و مکانیزه و ۱۵ تیپ مجهز و کامل در روز ۳۱ شهریور با حمله هوایی به فرودگاه‌های کشور جنگ را آغاز کرد.

وی ادامه داد: صدام بعد از فرمان شروع جنگ گفت امروز در بغداد و هفته دیگر در تهران، اما یک هفته به ۸ سال مقاومت و روحیه شهادت طلبی متأثر از مکتب عاشورای حسینی تبدیل شد.

صحنه جنگ با ورود مردم عوض شد

استکی بیان کرد: در اویل جنگ ارتش و سپاه وارد جنگ شدند اما حضرت امام(ره) پیروزی انقلاب را مدیون مردم می‌دانستند و فرمودند جنگ را هم مردم باید اداره کنند، وقتی مردم در قالب بسیج وارد جنگ شدند، صحنه جنگ عوض شد و پیروزی‌ها به دست آمد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید‌الشهدا نیروی زمینی سپاه افزود: عملیات کل قوا نخستین عملیات با فرماندهی امام خمینی(ره) بود که توسط لشکر امام حسین(ع) انجام شد.

وی ادامه داد: پنجم مهر ماه ۱۳۶۱ امام خمینی(ره) فرمودند که محاصره آبان باید شکسته شود که پس از مقاومت رزمندگان، حصر آبادان شکسته شد و پایان یافت.

درس مقاومت از انقلاب اسلامی و فتح خرمشهر شروع شد

استکی با بیان اینکه شکسته شدن حصر آبادان مقدمه عملیات‌های فتح المبین، طریق القدس و بیت‌المقدس بود، بیان کرد: ۳۴ روز در خرمشهر با امکانات و نیروی کم مقاومت کردیم و درس مقاومت از انقلاب اسلامی و فتح خرمشهر شروع شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید‌الشهدا نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ایران ۸ سال ایستاد و مقاومت کرد و این الگو و سرمشق مقاومت را به دنیا داد؛ اگر لبنان و حزب الله ایستادند و رژیم صهیونیستی را از لبنان اخراج کردند این الگوی ملت ایران است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه سردار حاج محمدابراهیم همت افتخار ملی کشورمان است، افزود: شهدای سپاه، ارتش و نیروی انتظامی نقش عظیمی در دفاع مقدس و استقرار امنیت داشتند.

استکی خاطرنشان کرد: مردم و جوانان این مملکت در دفاع مقدس متاثر از فرهنگ عاشورا شاهکار کردند و الگویی برای کشورهای دیگر شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول