اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عضو شورای شهر: آرامستان‌های شهری زنجان، پویا شوند

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ظرفیت آرامستان با توجه به بالا بودن آمار تدفین در آینده نزدیک پر خواهد شد، گفت: باید از ظرفیت آرامستان‌های موجود در شهر استفاده شود.

عضو شورای شهر: آرامستان‌های شهری زنجان، پویا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین حمزه‌لو پاک، عضو شورای اسلامی شهر زنجان ظهر امروز در جلسه علنی و رسمی شورای شهر، هزینه‌های جاری آرامستان شهر زنجان را ۱۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: هر بودجه‌ای برای آرامستان مصوب می‌شود باز هم هزینه اضافه انجام می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان هزینه هر متوفی برای شهرداری را در حال حاضر بیش از ۹ میلیون تومان دانست و افزود: این در حالی است که هزینه دریافتی برای هر متوفی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که معنی آن هزینه مازاد ۳ میلیون تومانی برای شهرداری است.

وی تعداد نیروهای فعال در آرامستان را ۱۸ نفر اعلام و تصریح کرد: تعداد این نیروها باید تجدید نظر قرار گیرد.

حمزه‌لو پاک با تاکید بر اینکه آرامستان‌های بسته شده در داخل شهر طی ۲۰ سال آینده متروکه و تبدیل به معضل خواهد شد، ادامه داد: راه‌کار پیشگیری از وقوع این مشکل پویا بودن این آرامستان‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان به حجم بالای تدفین در آرامستان اشاره کرد و افزود: با این روند ظرفیت این آرامستان در آینده نزدیک پر خواهد شد به همین دلیل باید از ظرفیت آرامستان‌های موجود در شهر استفاده شود.

همچنین مهدی طالب، عضو شورای اسلامی شهر زنجان هم در این جلسه با بیان اینکه تامین ۱۰ درصد از اعتبار تعریض معابر در طرح تفصیلی بر عهده دولت است، افزود: می‌توان مشکلات این حوزه را با مشوق‌های ابلاغی در کمیسیون ماده ۵ حل کرد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: لحاظ شدن این مشوق‌ها مشکل ساخت و ساز در بافت فرسوده شهر را حل خواهد کرد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول