اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برگزاری گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی در کرمانشاه

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

برگزاری گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام جواد فاطمی‌نسب مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، بر تأکیدات آیات، روایات، پیامبر و ائمه بر وحدت، همدلی و برادری اشاره‌ای داشت و اظهار کرد: اگر مسلمانان در یک جبهه متحد باشند، هیچ دشمنی نمی‌تواند به اسلام لطمه‌ای وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن دین و قرآن در طول تاریخ از اتحاد و شکل‌گیری مسلمانان ناراحت و احساس نگرانی کرده، هموراه با جبهه حق و باطل روبه‌رو بوده‌ایم که جبهه حق به خاطر اتحاد و انسجام مسلمانان پیروز بوده است.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه از وحدت به‌عنوان مهمترین مولفه اقتدار نظام یاد کرد و افزود: امامان انقلاب همواره تأکیداتی بر حفظ وحدت داشته‌اند و آن را جزئی از اعتقادات می‌دانند و سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران نیز که برگرفته از قرآن و اسلام است؛ بر همین اعتقادات استوار است.

*اقتدار نظام جمهوری اسلامی به برکت وحدت است

وی خاطرنشان کرد: در طول عمر پربرکت ۴۴ ساله انقلاب اسلامی دشمن از وحدت مردم، اقلیت‌ها و مذاهب‌ها نگران بوده، لذا در تلاش هستند با راه‌اندازی جنگ مذاهب، بین مسلمانان برادرکشی راه بیاندازند که تاکنون به رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری؛ شکست خورده و به این هدف خود نرسیده‌اند.

فاطمی‌نسب هفته وحدت را بهترین فرصت برای بیان دیدگاه‌ها و مشترکات شیعه و سنی اعلام و تصریح کرد: دشمن در حوادث سال گذشته به دنبال راه‌اندازی جنگ بین شیعه و سنی بود که با هوشیاری علما و بزرگان شیعه و سنی و پای‌کار بودن دستگاه‌ امنیتی و انتظامی باری دیگر شکست خوردند و به هدف شوم خود نرسیدند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته وحدت، اظهار کرد: در شهرستان‌ها به خصوص در حوزه اورامانات، جلسات گرده‌همایی با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران شیعه و سنی برگزار می‌شود.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی با حضور بیش از ۵۰۰ نفر در تالار انتظار شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: این گردهمایی با سخنرانی مسوولان استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

برگزاری میزگردها با حضور علمای شیعه و سنی، سرکشی از خانواده و بزرگان شیعه و سنی، تقدیر و تجلیل از شخصیت‌ها و فعالان حوزه فرهنگی و دینی، مسابقات تلویزیونی با سوالاتی حول محور پیامبر(ص)، دین و...، دیدار طلاب و روحانیون شیعه و سنی و...از جمله برنامه‌های اجرایی تدارک دیده در هفته وحدت در استان کرمانشاه است که فاطمی‌نسب به آن‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، گفت: رسانه‌ها در بیان دستاوردهای نظام نقش مهمی در جهاد تبیین برعهده دارند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول