اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اعلام آمادگی ارشاد مازندران برای برگزاری جایزه رسانه‌ای به نام زنده‌یاد جابر معافی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره پیشنهاد یکی از اصحاب رسانه درباره برگزاری جایزه رسانه‌ای به نام زنده‌یاد جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در استان گفت: این آمادگی از سوی اداره کل ارشاد مازندران برای الگوسازی وجود دارد.

اعلام آمادگی ارشاد مازندران برای برگزاری جایزه رسانه‌ای به نام زنده‌یاد جابر معافی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، همزمان با سالگرد درگذشت زنده‌یاد جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران جمعی از اصحاب رسانه استان به اتفاق مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مسؤول بسیج رسانه استان، مسؤول سراج مازندران و مسؤول فضای مجازی سپاه کربلا حاضر شدند و با ذکر فاتحه یاد وی را گرامیداشتند.

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره زنده‌یاد معافی گفت: ویژگی زنده‌یاد معافی این بود که همه آدم‌ها با همه سلیقه‌ها با وی خوب بودند و از وی به خوبی یاد می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه اهتمام، ایستادگی و تلاش زنده‌یاد جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در رسالت حرفه‌ای خبرنگاری بسیار ستودنی است، افزود: بعد از گذشت ۱۰ سال از درگذشت وی شاهد بودم که همکاران وی تلاش داشتند بر مزار وی حضور یابند، نشان دهنده این بود که وی آدمی  اثرگذار و ماندگار بود.

حسین احمدی از پیشکسوتان رسانه‌ای مازندران نیز با بیان خاطره‌ای از زنده‌یاد معافی گفت: آشنایی من با وی از دوره بسیج دانشجویی بود و بعد از دوره سربازی بنده چون در حوزه رسانه بودم به عنوان طرف مشورت وی بودم.

وی معافی را از پایه‌گذاران فعالیت رسانه‌ای در فضای خبرگزاری در استان برشمرد و ادامه داد: زمانی که خواست در فضای خبرگزاری فارس فعالیت کند نیز با بنده تماس گرفت تا این فضا را شکل دهد و در دوره‌ای که فضای رسانه‌ای به سمت مکتوب بود، ایشان با جدیت کار را شروع کرد و در خبر هیچ وقت یک‌طرفانه رفتار نکرد و در کار آدم مومن و جانب انصاف را رعایت می‌کردند و معافی فرد رسانه‌ای شاگردپرور بوده و بیشتر فعالان رسانه‌ای در عرصه خبرگزاری در استان مازندران به نوعی با معافی و خبرگزاری فارس کار کردند.

رضا هاشمی از دیگر فعالان رسانه‌ای مازندران نیز در این بخش با بیان خاطره‌ای از زنده‌یاد معافی گفت: شب قبل از درگذشت وی با بنده تماس گرفتند و درباره رژه روز ۳۱ شهریورماه که آغاز هفته دفاع مقدس بود هماهنگی کردم.

وی با بیان اینکه معافی دغدغه‌مند در عرصه رسانه بودند، افزود: من آن روز برای پوشش مراسم رژه رفتم و با خبر هولناکی مواجه شدم و جای خالی ایشان در عرصه رسانه حس می‌شود.

اسحاق پاکنیا از دیگر فعالان رسانه‌ای مازندران نیز با بیان اینکه همه ما معترف به خصوصیات اخلاقی و رعایت اخلاق حرفه‌ای آقای معافی معترف هستیم اما جای یک جایزه مطبوعاتی در عرصه رسانه مازندران به نام جابر معافی خالی است، گفت: چرا که وی همه اخلاقیات رسانه‌ای را رعایت می‌کرد و در قالب جایزه مطبوعاتی به این مسئله پرداخته شود چرا که آقای معافی واقعا در عرصه رسانه استان یک فرد الگو بودند.

همچنین عبدالمهدی حق‌شناس رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران نیز طی سخنانی با بیان اینکه پیگیر برگزاری این جایزه در قالب خبرنگار برتر سال خواهیم بود، گفت: میدانی در شهر ساری به نام زنده‌یاد معافی داریم که باید با همکاری شهرداری ساری بازپیرایی شود و قولی که مسؤولان شهری ساری درباره این میدان دادند باید عملی شود.

به گزارش فارس، زنده‌یاد جابر معافی به مدت هشت سال سرپرست خبرگزاری فارس در استان مازندران بود و در زمان فعالیت وی دفتر فارس مازندران جزو دفاتر برتر این رسانه در کشور بود.

زنده‌یاد جابر معافی صبح ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۲ در آغازین روز از هفته دفاع مقدس بر اثر ایست قلبی جان‌به جان‌آفرین تسلیم کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول