اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

برداشت ۲۲ هزار تن گردو از باغات لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به میزان برداشت گردو از باغات استان را ۲۲ هزار تن عنوان کرد و گفت: میانگین تولید گردو در هکتار ۲ تن است، خرم‌آباد و الشتر بیشترین سطح باغات گردو را به خود اختصاص داده‌اند.

برداشت ۲۲ هزار تن گردو از باغات لرستان

محمدحسن کیانی فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به سطح باغات گروه در استان، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۸۳۲ هکتار سطح باغات گردو استان است که از این میزان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار بارور و ۱۷۰۰ غیر بارور است.

وی میزان برداشت گردو از باغات استان را ۲۲ هزار تن عنوان کرد و افزود: میانگین تولید گردو در هکتار ۲ تن است، خرم‌آباد و الشتر بیشترین سطح باغات گردو را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان در اکثر نقاط استان امکان کشت گردو به عنوان یک میوه اجیای و خشکباری فراهم و مساعد است.

کیانی فر بیان کرد: استان رتبه ۲ را در حوزه تولید گردو به خود اختصاص داده است، میزان اشتغال در هر هکتار باغ گردو ۵ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه گردو سهم مناسبی در صادرات می‌تواند داشته باشد، مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی برنامه اصلاح باغات قدیمی را به منظور ارتقا کمی و کیفی از چندسال اخیر آغاز کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با پیوند سرشاخه کاری نسبت به افزایش عملکرد و کیفیت محصولات تولیدی برنامه‌های منظمی را هرساله در دستور کار دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول