اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رشد ۱۳ درصدی جوجه‌ریزی در استان سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از رشد ۱۳ درصدی جوجه‌ریزی در سال جاری نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد.

رشد ۱۳ درصدی جوجه‌ریزی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت‌گرفته که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته است.

وی از وجود ۵۰۱ واحد پرورش طیور صنعتی در استان سمنان خبر داد و عنوان کرد: ظرفیت اسمی تولید این واحدهای صنعتی ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه است که فعالیت این واحدها ظرفیت اشتغال قابل‌توجهی را برای استان سمنان ایجاد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ۴۲ مرکز پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار قطعه در این استان وجود دارد، ادامه داد: در تمامی این مراکز ۲ نوبت واکسیناسیون آنفلوانزا انجام شده است و این مراکز مورد بازدیدهای میدانی و مکرر قرار دارد.

حسینی بیان کرد: در ایام پایانی تابستان امسال، ۱۹۹ هزار قطعه طیور روستایی به‌صورت رایگان واکسن نیوکاسل را دریافت کردند که این واکسیناسیون به‌طور مجدد در سه ماه آینده تکرار خواهد شد.

وی با اشاره به آموزش‌محور بودن رویکرد اداره کل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: به‌منظور آموزش، ترویج، افزایش بهره‌وری و حفظ سلامت گله، برای پرورش‌دهندگان طیور صنعتی و روستایی، چهار هزار و ۱۴۲ بروشور منتشر و ۱۹ هزار نفرساعت روز، آموزش در قالب ۱۲ دوره در ۶ ماهه نخست سال جاری برگزار شده است.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول