اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

برداشت هزار تُن پسته خشک از باغات شهرستان جاجرم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم گفت: هزار تُن پسته خشک از باغات شهرستان جاجرم از ۲۵ مرداد ماه تاکنون جمع‌آوری شده است.

برداشت هزار تُن پسته خشک از باغات شهرستان جاجرم

سعید صادقی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان از آغاز جمع‌آوری پسته از۲۵ مرداد ماه تا ۱۰مهر ماه سال جاری خبرداد و اظهارکرد: هزار تن پسته خشک محصول برداشت شده در سال زراعی جاری است.

وی گفت: کل باغات پسته شهرستان یک هزار و ۷۰۰ هکتار است که از این مقدار یک هزار و ۲۵۰ هکتار باغات بارده پسته شهرستان محسوب می‌شوند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم با اشاره به عملکرد پسته شهرستان و رتبه در استان افزود: با توجه به اینکه شهرستان جاجرم رتبه دوم استان را دارد تولیدات پسته ۸۵۰ کیلوگرم در هر هکتار به صورت خشک و پسته تَر هزار و ۷۰۰ کیلو گرم در هکتار برداشت می‌شود.

وی گفت: به طور عمده ارقام پسته در سطح شهرستان به ترتیب کله قوچی، اکبری، عباسعلی، احمد آقایی و فندقی است.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم با اعلام اینکه پسته شهرستان هنوز بِرندسازی نشده است به کشاورزان توصیه کرد: از دانش روز و متخصصان در این زمینه استفاده کنند.

صادقی در ادامه با اشاره به چالش های پیش روی این صنعت ابراز داشت: از مشکلات و چالش های پیش روی صنعت کشت پسته نبود برندسازی و استفاده از سرمایه‌گذاری بومی و غیر بومی و همچنین نبود متخصصین خبره در زمینه فرآوری و آگاهی به کشاورزان است.

وی در ادامه افزود: عدم وجود زیر ساخت های مرتبط با صنعت پسته از قبیل بازار دائمی این محصول و همچنین عدم استفاده از ضایعات این صنعت (پوست تر و پوست خشک) با وجود ارزش بالای غذایی، دارویی و بهداشتی از دیگر چالش های این صنعت است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول