اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کان: مقامات امنیتی اسرائیل مخالف و نگران توافق با عربستان هستند

تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی اعلام کرد که مقامات امنیتی تل‌آویو از توافق احتمالی عادی‌سازی با عربستان سعودی نگران هستند و هشدار داده‌اند که این توافق، توانمندی‌های هسته‌ای ریاض را افزایش خواهد داد.

کان: مقامات امنیتی اسرائیل مخالف و نگران توافق با عربستان هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه کان بار دیگر نگرانی‌های خود را درخصوص این احتمال که توافق با عربستان سعودی به ریاض برای غنی‌سازی اورانیوم کمک خواهد کرد، ابراز کردند. 

براساس گزارش شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، آن‌ها با تاکید بر اینکه «دیدگاه بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل برای صلح با عربستان سعودی را بر پایه ایجاد یک خاورمیانه جدید می‌دانند»، اما نگرانی عمیق خود را از این که توافق عادی‌سازی در چارچوب طرح «خاورمیانه جدید» باشد، ابراز کردند.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی دستیابی عربستان به امکان غنی‌سازی اورانیوم را حتی تحت نظارت آمریکا رد کرده و تصریح کردند: «در خاورمیانه هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد؛ رژیم [در عربستان] می‌تواند تغییر کند و فردا این قابلیت‌ها بخشی از قدرت رژیم جدید خواهد شد».

کان در یک برنامه رادیویی با همین موضوع و به نقل از یک مقام آگاه در تل‌آویو اعلام می‌کند: این بار برخلاف توافق با امارات، در ستاد مرکزی بحث و گفت‌وگوها جریان دارد. رهبران نهادهای امنیتی درباره مسئله عربستان با وزیر امنیت در حال رایزنی هستند؛ اما در حال حاضر هیچ بحث مهمی در شورای امنیتی کابینه، در خصوص این موضوع صورت نگرفته است».

این گزارش‌ها از اختلاف نظرات موجود بین نهادهای امنیتی و محافل سیاسی تل‌آویو درباره درخواست‌های هسته‌ای عربستان در جهت عادی‌سازی روابط، بعد از نشست عمومی سازمان ملل افزایش یافته و «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در سرزمین‌های اشغالی هم انتقادهایش از تلاش‌های نتانیاهو برای عادی‌سازی با ریاض را افزایش داده است.

«محمد بن سلمان»، ولی‌عهد عربستان روز چهارشنبه هفته گذشته در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفته بود: عربستان به عادی‌سازی روابط با اسرائیل نزدیک است، اما موضوع فلسطین همچنان در مذاکرات مهم است.

بن سلمان همچنین تصریح کرده بود که «اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، ما نیز باید آن را در اختیار داشته باشیم؛ داشتن سلاح هسته‌ای هیچ فایده‌ای ندارد، زیرا نمی‌توان از آن استفاده کرد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم روز جمعه گفت که فرصتی برای دستیابی به توافق صلح با عربستان سعودی در چند ماه آینده وجود دارد و یا این اتفاق برای چندین سال به تعویق خواهد افتاد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول