اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

حریق مرگبار در یک کارخانه تایوان+فیلم

آتش سوزی در یک کارخانه تولید توپ گلف در یک منطقه صنعتی تایوان، حداقل ۶ کشته شامل سه مامور آتش نشانی و ۹۸ زخمی بر جا گذاشت.

حریق مرگبار در یک کارخانه تایوان+فیلم

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ سمانه بابایی- در شرایطی که تنش‌های غرب و چین بر سر تایوان ادامه دارد، وقوع یک حریق مرگبار در این جزیره خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای شامل خبرگزاری انگلیسی «رویترز» و همچنین شبکه «راشا تودی» روز یکشنبه (امروز) در گزارش‌های جداگانه از آتش سوزی و انفجار در یک منطقه صنعتی تایوان خبر دادند.

طبق این گزارش‌ها، در نتیجه انفجار و آتش سوزی در یک کارخانه تولید توپ گلف در منطقه «پینگتونگ» تایوان، حداقل 6 نفر کشته شدند که سه تن از قربانیان، ماموران اتش نشانی هستند.

به گفته مقام‌های تایوان، حداقل 98 نفر هم در نتیجه این انفجار و آتش سوزی زخمی و به بیمارستان منقل شدند. هنوز مشخص نیست که دلیل این حادثه مرگبار چه بوده و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

 

 

خبرساز شدن وقوع یک حریق مرگبار در تایوان در شرایطی اتفاق افتاده که تنش‌خها بر سر این جزیره میان چین و کشورهای غربی همچنان ادامه دارد.

روز یکشنبه (امروز) وزارت دفاع تایوان از تمرینات نظامی ارتش چین در نزدیکی این جزیره خبر داد و اعلام کرد که از نزدیک در حال رصد این تمرینات است.

چین که تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به خود می‌داند، بارها اعلام کرده که روابط دیپلماتیک و مراودات آمریکا و متحدانش با این جزیره، مغایر اصل «چین واحد» و ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی چین است.

مقام‌های پکن همچنین به کرات به مسئولان تایوان و حامیان غربی این جزیره درباره تمایلات «جدایی طلبانه» هشدار داده و گفته است که با تمام ابزارها از جمله گزینه نظامی مانع جدایی تایوان از چین خواهد شد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول