اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

300 زن داعشی از الهول سوریه به غرب عراق منتقل می‌شوند

یکی از شیوخ سرشناس استان الانبار عراق خبر داد که به زودی یک گروه از همسران فرماندهان داعش که حدود 300 نفر هستند، به الانبار منتقل می‌شوند.

300 زن داعشی از الهول سوریه به غرب عراق منتقل می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عبد الرزاق الدلیمی از شیوخ سرشناس استان الانبار واقع در غرب عراق نسبت به انتقال شماری از همسران عناصر تروریستی داعش به این استان هشدار داد.
الدیلمی به پایگاه خبری المعلومه گفت: منابع حاضر در اردوگاه الهول تأکید کردند که به زودی یک گروه از زنان بیوه و همسران فرماندهان داعش که حدود 300 نفر هستند، به الانبار منتقل می‌شوند.
فؤاد حسین وزیر خارجه عراق هم هفته گذشته، با اشاره به اهمیت حل موضوع اردوگاه الهول، تأکید کرد که سایر کشورها باید شهروندان خود را که در این اردوگاه حضور دارند، به کشور خود بازگردانند؛ زیرا این اردوگاه، خطر مهلکی برای امنیت عراق و منطقه است.
قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق هم اخیرا تأکید کرد که اردوگاه الهول یک خطر است و باید به سرعت برچیده شود. این اردوگاه مقر خانواده‌های عناصر تروریستی داعش است.
الدیلمی در ادامه با بیان اینکه بازگشت این زنان داعشی، خطری برای امنیت و ثبات مناطق آزاد شده به شمار می‌رود، از انتقال این تعداد از تروریستهای تحت تعقیب به شدت تعجب کرد.
این شیخ الانبار با بیان اینکه علیه برخی از این افراد، احکام قضایی صادر شده است، تصریح شد: این زنان جنایاتی مانند قتل، انفجار و حمایت از گروه تروریستی را مرتکب شده‌اند.
یک منبع امنیتی عالی‌رتبه در استان الأنبار هم در مرداد ماه گذشته گفت که نهادهای ناظر بر اردوگاه الهول در سوریه تحت نظارت آمریکا تعدادی از سرکرده‌ها و عناصر این گروه از ملیت‌های مختلف را به اردوگاه دیگر منتقل کردند.
به گفته این منبع، هزاران نفر از فرماندهان و عناصر داعش به اردوگاه دیگری که هنوز مکان آن مشخص نیست، منتقل شده‌اند اما اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که این اردوگاه در خاک سوریه است.
این منبع افزود که نهادهای ناظر بر اردوگاه الهول در سوریه، اسرای داعشی از ملیت عراق را داخل این اردوگاه نگه داشته‌اند تا ظرف چند روز آینده به عراق منتقل کنند.
پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول