اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

جزییات اکران فیلم‌های جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ در قم اعلام شد

دبیر جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ از تولید ۶۰ اثر فاخر توسط مستندسازان برای این جشنواره خبر داد و گفت: پس از اکران عمومی آثار جشنواره، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ با حضور مسئولان ملی و استانی در قم برگزار می‌شود.

جزییات اکران فیلم‌های جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ در قم اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن موحدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ که در سالن جلسات تالار شهید آوینی ارشاد قم برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره رشادت‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس را گرامیداشت و گفت: به برکت این خون‌های مقدس روز به روز درخت انقلاب اسلامی تنومندتر می‌شود و ملت ایران به قله‌های مدنظر ولی فقیه نزدیک‌تر خواهند شد.

دبیر جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ با اشاره به دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم با مقام معظم رهبری، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان قم به شهدای گروه سرود، شهدای روضه حضرت زهرا(س) و... اشاره کردند و همه شهدای ایران را شهدای قم نامیدند؛ امروز وظیفه ما حراست از این میراث ماندگار است.

وی بیان کرد: امروز یاد و نام شهدا بایستی به وسیله آثار هنری به مردم معرفی بشود و جشنواره فیلم مستند ۱۷ در این راستا برگزار می‌شود که یکی از بهترین معرفی کننده‌های رشادت‌های رزمندگان و شهدا به مردم است.

موحدی ابراز کرد: با برگزاری این جشنواره به عنوان یکی از برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان قم، شاید بتوان گفت برای اولین بار پس از انقلاب است که به این گستردگی در حوزه جهاد و شهادت به فیلم مستند شهدا پرداخته شد.

رئیس ستاد کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم از دریافت ۱۳۰ سوژه برای ساخت مستند شهدا خبر داد و افزود: از این میان، ۶۰ سوژه و انتخاب و برای تولید تایید شد؛ همچنین کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای مستندسازان به مدت دو روز فشرده با حضور اساتید مطرح کشوری و یادگاران دفاع مقدس در قم برگزار شد.

موحدی خاطر نشان کرد: مستندسازان حافظان حماسه‌های دفاع مقدس هستند و حقیقتأ ساخت و تولید این چنین آثار، در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بسیار اثرگذار است.

مسئول کمیته فنی جشنواره ملی فیلم مستند 17 با اشاره به اینکه فیلم‌سازان این جشنواره به موضوعات ملی از جمله نقش تبلیغات در دفاع مقدس پرداخته‌اند، گفت: در بخش کمال کورسل فیلم‌هایی با موضوع شهدای بین‌الملل دفاع مقدس توسط فیلم‌سازان ملی ساخته شده است و به عبارتی می‌توان این جشنواره را فراملی هم دانست.

داوود جلیلی مسئول کمیته فنی جشنواره فیلم مستند ۱۷ با بیان اینکه حجم تولیدات جشنواره در سطح ملی کار شده است، گفت: تولید 60 فیلم مستند در حد یک استان نیست و این یک کار ملی است که با مشارکت مجموعه‌های ملی انجام شده است و از طرفی داوری این جشنواره با محوریت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و توسط داوران ملی انجام شده است و انعکاس آثار این جشنواره نیز در سطح ملی است.

وی اضافه کرد: از 6 هزار و 90 شهید استان قم، بالای هزار شهید داریم که متعلق به قم نیستند و در بخش «کمال کورسل» جشنواره ملی فیلم مستند 17 آثاری تهیه شده که موضوع فیلم‌ها شهدای بین‌الملل دفاع مقدس و فیلم‌سازان ملی هستند و به تعبیری این جشنواره را می‌توان فراملی نیز دانست.

مسئول کمیته فنی جشنواره فیلم مستند 17 تاکید کرد: در دسته بندی فیلم‌های جشنواره به موضوعاتی ملی از جمله نقش تبلیغات در جنگ پرداخته‌ایم که این موضوع مرتبط با لشکرهای استانی‌های مختلف کشور بوده و برخی از فیلم‌سازان جشنواره نیز متعلق به قم نیستند و کار در سطح ملی انجام شده است و در رسانه‌های ملی نیز بازتاب داده خواهد شد.

جلیلی با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های حوزه مستند برای ارائه آثار فاخر استفاده شده است، گفت: فیلم‌های جشنواره دارای استانداردهای لازم است و در سطح ملی حرفی برای گفتن دارند.

همچنین حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی مسئول کمیته اکران‌ها و گروه‌های جهادی و مردمی جشنواره فیلم مستند 17 در این نشست عنوان کرد: مراسم افتتاحیه و آغاز اکران آثار این جشنواره عصر چهارم مهرماه ساعت 16 در تالار شهید آوینی قم برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 60  فیلم جشنواره در هشت روز اکران و هر روز پوستر و تیزر یکی از فیلم‌های جشنواره رونمایی می‌شود، عنوان کرد: تماشای این فیلم‌ها برای عموم مردم رایگان است و علاقه‌مندان برای دریافت بلیت می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم مستند 17 به نشانی http://WWW.17festival.ir مراجعه کنند.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه مهمان اکران‌های این جشنواره هستند و امکان حضور آن‌ها به همراه خانواده فراهم خواهد شد.
وی از سیزدهم مهرماه به‌عنوان تاریخ برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره یاد کرد و گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره با حضور یکی از مسئولان ملی از فیلم‌سازان آثار برگزیده جشنواره تجلیل به عمل می‌آید و بعد از مراسم اختتامیه نیز برنامه‌های برای انعکاس فیلم‌ها درنظر گرفته شده است.
طباطبایی با بیان اینکه موضوعات فیلم‌های جشنواره ملی فیلم مستند 17 متفاوت است، عنوان کرد: فیلم‌های جشنواره برای گروه‌های خاص همانند دانش آموزان، دانشگاهیان، حوزویان و غیره به صورت ویژه اکران خواهد شد و در برخی از اکران‌ها مهمانان ویژه حضور خواهند یافت.

پایان پیام/۷۸۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول