اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

هشدار کاهش دما و سرمازدگی محصولات در خراسان جنوبی

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: روند دمای هوا تا اواسط هفته جاری در این استان کاهشی است و خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

هشدار کاهش دما و سرمازدگی محصولات در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد نخعی، رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: کاهش دما محسوس است و کمینه دمای کمتر از پنج درجه در شهرستان سربیشه و ارتفاعات شهرستان‌های درمیان، قاینات و بیرجند پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: سرعت در برداشت محصولاتی از جمله ذرت علوفه‌ای و محصولات حساس به کمینه دمای پنج درجه سلسیوس و تنظیم دما، تهیه سوخت مورد نیاز، بازدید و آماده کردن سامانه‌های گرمایشی برای سالن‌های پرورشی از جمله مرغداری‌ها، دامداری‌ها و گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: همچنین با توجه به اختلاف فشار موجود در سطح زمین برای امروز و فردا در مرز شرقی به ویژه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه وزش باد شدید با احتمال طوفان گرد و خاک در برخی ساعات، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا قابل پیش بینی است.

وی اضافه کرد: برای هفته اول مهر بارندگی پیش بینی نمی‌شود اما براساس آخرین نقشه‌های پیش‌ بینی فصلی، بارندگی‌های استان در فصل پاییز نرمال خواهد بود و در برخی مناطق فراتر از نرمال پیش‌ بینی می‌شود.

نخعی گفت: در شبانه روز گذشته سربیشه با کمینه دمای سه درجه بالای صفر، خنک‌ترین و دهسلم با بیشینه دمای ۴۰ درجه گرم‌ترین منطقه استان بوده است.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول