اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تربیت نسل متعهد، مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش است

امام جمعه شهرکرد، آغاز سال تحصیلی را آغاز یک رسالت بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز نیازمند یک مربی هدایت‌گر، متعهد، انسان‌ساز، بصیر، دشمن‌شناس و راه‌شناس است که در مسیر تربیت دانش‌آموزان کوشا باشد.

تربیت نسل متعهد، مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: امروز شاهد آغاز هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح و اقشار مختلف در سراسر کشور بودیم که اعلام آمادگی خود را برای دفاع از این کشور و جمهوری اسلامی اعلام کردند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: ۳۱ شهریورماه، دشمن با نگاه ددمنشانه حمله‌ای را آغاز کرد اما با ایستادگی مردم روبرو شد، ایستادگی و مقاومتی که روز به روز افزایش می‌یابد.

وی افزود: مردم ما در هشت سال جنگ تحمیلی مقابل دشمن ایستادند و درس و پیامی برای آیندگان خود صادر کردند که این روحیه و پیام امروز در نسل جوان ما مشهود است و روحیه انقلابی به قوت خود زنده است.

نکونام بیان کرد: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی که وجود دارد مردم پای انقلاب ایستاده‌اند، مسئولان باید با عنایت خود مشکلات سفره مردم را رفع کنند و با نوآوری و خلاقیت امکانات را در جهت رفاه مردم به کار گیرند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: دفاع مقدس مجموعه بزرگ سازنده‌ای است که باید به صورت مستمر از ابعاد مختلف تبیین شود و اجازه تحریف به دشمن داده نشود و همچنین به خوبی به نسل آینده منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه ایمان و تقوا در دفاع مقدس دو فعل مشهود بود، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس کارهای متعددی در سایه ایمان، تقوا و تعهد صورت گرفت و ادامه راه هم همین را می‌طلبد.

نکونام توضیح داد: انقلاب با سرعت در حال پیشروی است لذا باید مراقب باشیم بدعاقبت نشویم و از این قافله عقب نمانیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سفر رئیس جمهور و حضور در سازمان ملل، گفت: اقبال مردم سراسر جهان به سخنان ایشان نشان داد دنیا منتظر شنیدن پیام ایران است و ایران به سخنگوی جهان اسلام تبدیل شده است و این از دستاوردهای مهم انقلاب است.

وی با اشاره به ۱۲ ربیع‌الاول و آغاز هفته وحدت، ادامه داد: وحدت از مسائل مهم جهان اسلام است و در کنار هم بودن، صلابت در مواضع، وحدت و همدلی امروز در حال پیاده‌شدن است.

نکونام، آغاز سال تحصیلی را آغاز یک رسالت بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز نیازمند یک مربی هدایت‌گر، متعهد، انسان‌ساز، بصیر، دشمن‌شناس و راه‌شناس است که در مسیر تربیت دانش‌آموزان کوشا باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز امامت امام زمان(عج)، تصریح کرد: مهدویت از مسائل مهمی است که برخی تلاش دارند آن را دچار تحریف کنند لذا باید مراقب باشیم؛ مهدویت راه روشنی است که ائمه آن را ترسیم کرده‌اند و ما وظیفه داریم خودمان را آماده و جامعه را مهیا کنین تا انقلاب در این مسیر حرکت کند و پرچم به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول