اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مذاکرات باکو و ارامنه قره‌باغ ادامه می‌یابد

جمهوری آذربایجان ضمن مثبت توصیف کردن فضای مذاکرات امروز نمایندگان این کشور با هیأت ارامنه قره‌باغ، اعلام کرد طرفین برای برگزاری نشست جدید توافق کردند.

مذاکرات باکو و ارامنه قره‌باغ ادامه می‌یابد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرد مذاکرات امروز با هیأت ارامنه قره‌باغ در فضای مثبت انجام شد و در این مذاکرات درباره ادغام مجدد ارامنه این منطقه و بازسازی زیرساخت‌ها گفت‌وگو شد. 

طبق اعلام باکو، هیأت‌های آذربایجانی و ارامنه قره‌باغ همچنین برای برگزاری نشست جدید توافق کردند. در طرف دیگر، نماینده ارامنه قره‌باغ گفت در دیدار در شهر «یولاخ» توافق نهایی حاصل نشد و باید بر سر جزئیات توافق شود. 

امروز پنجشنبه (۲۱ سپتامبر، ۳۰ شهریور) هیأتی از ارامنه قره‌باغ برای گفت‌وگو با نمایندگان جمهوری آذربایجان بعد از آتش‌بس دیروز در این منطقه، وارد شهر یولاخ در ۲۶۵ کیلومتری غرب باکو شد. 

دیروز بعد از موافقت مقامات ارمنی منطقه قره‌باغ کوهستانی با شروط جمهوری آذربایجان، ارتش این کشور موافقت کرد اقدام نظامی در این منطقه را تعلیق کند.

پیشنهاد آتش‌بس جمهوری‌ آذربایجان شامل خروج یگان‌ها و نیروهای نظامی باقیمانده از نیروهای مسلح جمهوری ارمنستان از منطقه استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه و انحلال و خلع سلاح کامل تشکیلات مسلح قره‌باغ کوهستانی و همچنین خروج تجهیزات سنگین و تسلیحات آنان از این منطقه می‌شود.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان پس از این آتش‌بس گفت که ایروان در تدوین متن آتش‌بس و توقف درگیری‌های جدید در منطقه قره‌باغ کوهستانی با جمهوری آذربایجان، نقشی نداشته است. او همچنین با توجه به تحولات قره‌باغ گفته که تحت هیچ شرایطی قصد استعفا ندارد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در اظهارت امروز خود درباره تحولات قره‌باغ گفت مسکو معتقد است موضوع اصلی در خصوص قره‌باغ حل شده و شرایط باثبات برای آتش‌بس در قره‌باغ در حال ایجاد است. وی همچنین گفت پیشرفت به سوی توافق صلح تضمین شده است. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی اخیر خود در مجمع اقتصادی شرق در «ولادی‌وستوک» در خصوص تحولات اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی و تنش‌های بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، گفت مقامات ارمنستان تقریباً از هر لحاظ (در عمل) تعلق منطقه قره‌باغ کوهستانی به جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخته‌اند. 

سخنگوی کرملین در سخنان امروزش با بیان اینکه در تماس سران روسیه و جمهوری آذربایجان بر اهمیت اجرای مستمر توافقات حاصل‌شده در خصوص توقف کامل درگیری‌ها در قره‌باغ تاکید شده، توضیح داد: «پوتین در گفت‌وگو با علی‌اف بر اهمیت تضمین حقوق و امنیت مردم ارمنی در منطقه قره‌باغ تاکید کرد».

 

 

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول