اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رژه اقتدار ارتش یمن با رونمایی از جدیدترین تسلیحات راهبردی

رژه نظامی باشکوه نیروهای مسلح یمن، امروز در صنعاء به مناسبت نهمین سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر برگزار شد. در این رژه نظامی، اقتدار ارتش با رونمایی از جدیدترین تسلیحات راهبردی به نمایش گذاشته شد.

رژه اقتدار ارتش یمن با رونمایی از جدیدترین تسلیحات راهبردی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  رژه نظامی باشکوه ارتش و نیروهای مسلح یمن، صبح امروز (پنجشنبه، ۲۱ سپتامبر) به مناسبت نهمین سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر در این کشور، آغاز شد. 

در سال ۲۰۱۴ میلادی، مردم یمن در اعتراض به بی‌کفایتی‌های دولت «عبد ربه منصور هادی» در عرصه‌های داخلی و خارجی و عدم برخورداری از سرمایه‌های ملی کشورشان، تظاهرات‌های گسترده‌ای را در مناطق مختلف کشورشان برپا کردند که در ۲۱ سپتامبر همان سال، به بار نشست و با پیروزی جنبش مردمی انصارالله بر صنعاء، عبدربه منصور هادی برکنار شد و به عربستان گریخت.

 

 

وبگاه شبکه «المسیره» با انتشار این خبر، گزارش داد: «مهدی المشاط» فرمانده کل نیروهای مسلح یمن، خود را به میدان این رژه نظامی در میدان «السبعین» صنعاء رسانده است و یگان‌ها و تشکیلات مختلف ارتش یمن در این رژه بزرگ و باشکوه نظامی شرکت دارند.

 

 

بر اساس این گزارش در این رژه نظامی، نیروهای مسلح یمن از زرادخانه خود مجهز به تسلیحات پیشرفته، راهبردی و جدید رونمایی می‌کنند. همچنین قرار است برای نخستین‌بار طی چند سال اخیر، در این رژه نظامی هواپیماهای نیروی هوایی یمن نیز به نمایش گذاشته شود. 

 

 

نیروهای مسلح یمن، همچنین با به نمایش گذاشتن تمثالی از قرآن کریم، بر تمسک خود به مصحف شریف و محکومیت هرگونه هتک حرمت آن تاکید کردند. 

 

 

هرساله نیروهای مسلح یمن در سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر، یک رژه نظامی باشکوه در پایتخت برگزار می‌کنند. در رژه نظامی بزرگ سال گذشته که به مناسبت هشتمین سالروز انقلاب مردمی یمن، صورت گرفت، از انواع موشک‌های راهبردی بالستیک و کروز، پهپادها و موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های نیروی دریایی رونمایی شد. موشک‌های «حاطم»، «فلق»، «حیدر»، «البحر الاحمر»، «معراج» و موشک «قدس۳» از جمله موشک‌های رونمایی شده در این رژه بود. 

به گزارش المسیره، در رژه نظامی امروز، نیروهای «الصاعقه»، نیروهای امنیتی و ویژه دستگاه امنیت مرکزی، النجده و حمایت از تاسیسات و زیرساخت‌های یمن نیز حضور دارند. 

در این رژه قایق‌های نظامی از نوع «ندیر» و «عاصف۱»، «عاصف ۲»، «عاصف ۳»، «ملاح»، «طوفان ۱»، «طوفان ۲» و «طوفان ۳» و میان‌های دریایی بومی از جمله «مسجور»، «عاصف» و «اویس» به نمایش گذاشته شد. 

بر اساس این گزارش، در این رژه نظامی برای نخستین‌بار از مین‌های دریایی بومی از نوع «ثاقب»، «کرار»، «مجاهد۱»، «مجاهد ۲»، «مجاهد ۳» رونمایی شد.

به گزارش رسانه‌های یمنی، در این رژه باشکوه نظامی از موشک‌های پیشرفته دریایی از جمله موشک روبیج و موشک‌های بالستیک «فالق»و «مندب ۱» رونمایی شد و نیروهای مسلح یمن برای نخستین‌بار موشک کروز «سجیل» با سوخت جامد را به نمایش گذاشت. 

بر اساس این گزارش، نیروهای یمنی، همچنین از موشک دریایی جدید کروز «صیاد» که با سوخت جامد و مایع کار می‌کند و رادارها قادره به کشف و رهگیری آن نیستند، رونمایی کردند.

به نوشته المیادین، موشک‌های از نوع «معراج»، «برق ۱» که برد آن به ۵۰ کیلومتر می‌رسد، موشک «برق ۲»، «فاطر ۱»، «صدر ۱»، «صقر ۲» نیز در رژه نظامی امروز صنعاء به نمایش گذاشته شد. 

نیروهای مسلح یمن، همچنین از پهپادهای «خاطف ۲»، «قاصف k۲ و رقیب»، «صماد ۱»، «وعید ۱» که مجهز به کلاهک جنگی شدیدالانفجار است و شهاب که بدر آن به هزار کیلومتر و پهپاد عمودپرواز مرصاد، «صماد ۳» که برد آن به ۱۸۰۰ کیلومتر می‌رسد و «وعید ۲» که برد آن به دو کیلومتر می‌رسد، رونمایی کرد.

یگان موشکی نیروهای مسلح یمن در این رژه از موشک‌های زمین به زمین «توشکا» و «زلزال ۳« و موشک‌های «قاسم» و «بدر ۱»، «بدر ۲» و «بدر ۳» استفاده کرد و برای نخستین‌بار از موشک‌های بدر ۴، قدس ۴، طوفان، میون، تنکیل و مطیع رونمایی کرد.همچنین موشک‌های «سعیر» و «البحر الاحمر» و «قدس ۴»، موشک‌های بالستیک «کرار»، «قاهر۱»، «قاهر ۲» و موشک‌های بالستیک جدید و نقطه‌زن «عقیل» رونمایی کرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول