اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رعایت الگوی کِشت به کشاورزان خراسان‌شمالی آموزش داده شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: با توجه به گزارش‌های ارائه شده بیشتر اضافه برداشت از چاه‌های مجاز بوده که دستگاه‌های متولی باید در خصوص سطح کشت و رعایت الگوی کشت به مردم آموزش داده و اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

رعایت الگوی کِشت به کشاورزان خراسان‌شمالی آموزش داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مهدی رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی در دومین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان با اشاره به آمار مصرف آب چاه‌های غیر مجاز و مجاز اظهارکرد: با توجه به گزارش‌های ارائه شده بیشتر اضافه برداشت از چاه‌های مجاز بوده که دستگاه‌های متولی باید در خصوص سطح کشت و رعایت الگوی کشت به مردم آموزش داده و اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند. 

وی خطاب به فرمانداران سطح استان گفت: در چارچوب شورای حفاظت از منابع آب اضافه برداشت چاهها رصد شده و در جلسات شورای حفاظت شهرستان حساسیت ویژه  نسبت به برداشت حجم آب زیر زمینی داشته تا مصرف آب مدیریت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی افزود: رقم اضافه برداشت رقم غیر قابل قبولی است و اگر ذخائر آب زیر زمینی را از دست بدهیم قابل جبران نیست و در صورت عدم توقف این روند در آینده خود کشاورزان متضرر خواهند شد.

رشیدی در خصوص بحران سال آبی گذشته بیان داشت: با توجه به منابع آبی کمی که وجود داشت نگران تامین آب شرب در سطح شهر داشتیم که خوشبختانه با برنامه‌ریزی دستگاه‌های متولی و مدیریت مصرف توانستیم از این بحران عبور کنیم.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول