اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پاک‌ترین شهر ایران کجاست؟

شهردار تبریز با اشاره به پاکی هوای تبریز از ابتدای سال جاری تا به امروز گفت: تبریز در حوزه محیط زیست پاک‌ترین شهر ایران است و در کنار آن توجه ویژه به حوزه حمل و نقل و هوشمندسازی امور شهری شده است.

پاک‌ترین شهر ایران کجاست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار امروز در دیدار با رودرا گاوراو، سفیر هند در ایران اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری تبریز جایگاه بالایی داشته و در حوزه های مختلف جهان‌شهر شناخته می‌شود.

وی افزود: تبریز با ۲ میلیون نفر ظرفیت انسانی جایگاه مهمی در بین شهرهای ایران داشته و شهرداری این کلانشهر به عنوان یکی از نهادهای شهری جایگاه ویژه‌ای دارد.

هوشیار خاطرنشان کرد: تبریز به لحاظ تاریخی، گردشگری و صنعتی ظرفیت بالایی دارد و به جهت واقع‌شدن در جاده ابریشم و موقعیت جغرافیایی آن با کشورهای دیگر، موضوع سرمایه‌گذاری در این منطقه دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی اضافه کرد: مجموعه های صنعتی قوی همچون صنایع غذایی، فولاد و معدن در تبریز  فعال هستند و در حوزه های مس و طلا نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

شهردار تبریز با اشاره به جایگاه علمی تبریز نیز اعلام کرد: تبریز یکی از شهرهای دانشگاهی ایران بوده و ۱۰۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل در دانشگاه های این شهر هستند.

وی با اشاره به پاکی هوای تبریز از ابتدای سال جاری تا به امروز یادآور شد: تبریز در حوزه محیط زیست پاک‌ترین شهر ایران است و در کنار آن توجه ویژه به حوزه حمل و نقل و هوشمندسازی امور شهری شده است.

هوشیار با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ در دو بخش نیز گفت: یکی از ویژگی های مهم همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، استفاده از فناوری های نوین و استارتاپ ها است که ۵۰ پروژه استارتاپ در همایش همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳  معرفی می‌شود.

وی ضمن دعوت از علاقمندان سرمایه‌گذاری و تجار هندی برای همایش سرمایه‌گذاری بین المللی تبریز ۲۰۲۳، ابراز امیدواری کرد توسعه اقتصادی خوبی بین دو کشور اتفاق بیافتد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول