اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

رونمایی از 10 محصول دانش‌بنیان جدید در پارک فناوری پردیس

در حاشیه بیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهور برگزار شد، محصولات جدید شرکت‌های پارک فناوری پردیس معرفی شدند.

رونمایی از 10 محصول دانش‌بنیان جدید در پارک فناوری پردیس

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، چهارشنبه، 29 شهریورماه، مراسم آغاز اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، با حضور فناوران و عوامل اجرایی پارک و همچنین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد. در این مراسم از 10 محصول دانش‌بنیان جدید پارک نیز رونمایی شد.

6 محصول پرکاربرد جدید در حوزه سلامت

اولین محصول رونمایی‌شده به یکی از معضلات اصلی کشور، یعنی درمان ناباروری اختصاص داشت. محصول میـکـروپیـپت‌های ساخت یک شرکت دانش‌بنیان در مجموعه پارک، محصولی پیشرفته است که در درمان ناباروری به شکل میکرواینجکشن (ICSI) برای تزریق اسپرم به درون تخمک استفاده می‌شود. 

قـرص ایبروتیـنیـب، محصول دیگری بود که در این مراسم رونمایی شد. این قرص نوعی داروی هدفمند سرطان است. بیماران بزرگ‌سال مبتلا به لوسمی لنسوفیتی، سرطان لنفومای لنفوپالسماتیک و افراد مبتلا به بیماری مقاوم پیوند از بیمارانی هستند که بایستی این داروی مهم را مصرف کنند.

محصول سوم رونمایی شده، محصولی است که در خط تولید ساخت برخی داروهای مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول، فنـــاوری ســـاخت نانوذرات لیپوزومال است. کاده‌ای که در تولید فراورده‌های دارویی و مکمل‌های تغذیه‌ای استفاده می‌شود و محافظ مکمل‌های غذایی در برابر تخریب در محیط‌های سخت روده است.

دستگاه تله کاردیوگراف، محصول جدید دیگر در پارک فناوری پردیس بود. این تجهیز با 12 ورودی خود، وظیفه پایش، نمایش، ذخیره و تحلیل سیگنال‌های قلب را بر عهده دارد. همچنین تشخیص از راه دور بیماری‌های قلبی را نیز ممکن می‌کند.

محصول جدید دیگر در پارک فناوری پردیس، یک کرم گیاهی بود. این کرم در درمان لیشمانیوز کاربرد دارد که از طریق نیش نمونه‌های خاصی از پشه خاکی گسترش می‌یابد. این محصول باعث بهبود زخم شده و همچنین از ایجاد جوشگاه و ضایعه پوستی جلوگیری می‌نماید.

فناوری ساخت گرانول از گیاهان دارویی، فناوری دیگری بود که در پارک فناوری پردیس رونمایی شد. با استفاده از این فناوری می‌توان از عصاره‌های گیاهان دارویی مختلف مانند زنجبیل، بابونه، رازیانه و... گرانول ساخت و از این طریق، دوز ماده مؤثره دارو را کنترل و استانداردسازی کرد.

دو محصول جدید حوزه مخابرات از یک شرکت

ریپیتر 10 برنامه رادیویی اف‌ام و فرستنده مایع خنک تلویزیونی دیجیتـال دو محصول دیگری بود که پارک فناوری رونمایی کرد. این دو محصول که ساخت یک شرکت هستند، در حوزه فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی به ترتیب برای پوشش رادیو اف‌ام در مناطق کور و پوشش شهرهای بزرگ با سیگنال تلویزیونی دیجیتال کاربرد دارند.

ساخت تجهیزات موتور BLDC

موتور BLDC یا Brush Less DC (موتور بدون جاروبک دی‌سی)، موتور الکتریکی است که به دلیل عملکرد خوب آن معمولاً در فن‌های سقفی و وسایل نقلیه برقی مانند ماشین لباسشویی استفاده می‌شود. ساخت تجهیزات مورد نیاز این نوع موتورها، از دیگر محصولات جدید در پارک فناوری پردیس بود.

تولید فیلر جوشکاری فولاد آستنیتی

محصول دیگر معرفی شده در پارک فناوری پردیس، فیلر جوشکاری فولادهای آستنیتی بود. فیلر یا همان سیم‌جوش، ماده مصرفی است که برای  پر کردن فاصله بین فلزات در جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. فولاد آستنیتی نیز به گونه‌ای از فولادها با زیرساختار خاص اطلاق می‌شود که کاربردهای صنعتی فراوانی دارد.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول