اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جای دفاع مقدس و رشادت رزمندگان ما در متون درسی دانش آموزان خالی است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: جای قصه دفاع مقدس و رشادت رزمندگان ما در متون درسی دانش آموزان خالی است.

جای دفاع مقدس و رشادت رزمندگان ما در متون درسی دانش آموزان خالی است

با گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، ایت‌الله علی معلمی عصر امروز در گفت‌وگویی باتبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس،  جنگ تهاجمی را نامطلوب و جنگ دفاعی را مقدس برشمرد و اظهار کرد:  اگر دوران جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تعبیر می‌کنیم،  بر اساس آموزه‌های قرآن است.

وی با بیان اینکه در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی،  با تحریک قدرت‌های استکباری،  صدام ملعون به طمع افتاد تا به آب و خاک جمهوری اسلامی ایران دست اندازی کند،  افزود:  هدف قدرت‌های استکباری از همراهی با صدام بر علیه ایران،  سرکوب کردن انقلاب و به سازش کشاندن رهبران انقلابی بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:  صدام و حزب بعث،  بخش‌هایی از جنوب و غرب ایران را به اشغال خود درآوردند و در چنین شرایطی که ارتش تهران به ظاهر متلاشی شده بود و سپاه  نهال تازه غرس شده‌ای محسوب می‌شد، امداد غیبی خداوند و اراده مردم به کمک آمد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اراده ملت برای دفاع از نظام، ایمان مردم، داشتن پشتوانه عاشورایی و نترسیدن از شهادت،  زمینه ساز پیشبرد  دفاع شد، اظهار کرد: این عوامل دست به دست هم دادند تا در نهایت دشمن به اهداف شوم و پلیدش که همان سرکوب نهضت و انقلاب ما بود،  نرسید.

معلمی اضافه کرد:  به فضل الهی و همانگونه که امام راحل فرمودند ما در جنگ،  دوست و دشمن خود را شناختیم و ورزیده شدیم و همیشه برای دفاع از کشور و نظام و آرمانهایش آماده‌ایم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود از جای خالی قصه دفاع مقدس و رشادت رزمندگان در جنگ تحمیلی، در متون درسی دانش آموزان گلایه کرد و گفت:  باید جوانان و نوجوانان ما که امروزه قدرت‌های استکباری و عوامل رسانه ای آنها در صدد فریب افکارشان هستند، نسبت به اوضاع ابتدای پیروزی انقلاب و تهاجم بعثی ها آگاهی پیدا کنند و نحوه دفاع رزمندگان در آن عرصه را مطالعه و دقت کنند؛ چرا که در این صورت قطعا ادامه دهنده راه مردان بزرگی خواهند بود که عزت آفرین بودند.
معلمی در پایان به این فرمایش رسول خدا اشاره کرد که فرمودند: در راه حق و دفاع اگر بجنگید برای آیندگان،  عزت را به ارث می‌گذارید و گفت:  حقیقتا در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی این اتفاق افتاد و مقاومت دلیرمردان مؤمن،  سبب استقلال و عزت آیندگان شد و امیدواریم نسل حاضر و آینده با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند و برای دفاع از این نظام،  کشور و ملت مصمم‌تر و آماده‌تر باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول