اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله اعرافی: پاسخگویی به نیازهای جوان امروز نیازمند قیام حوزویان است

مدیر حوزه‌های علمیه تبلیغ در جامعه امروزی را نیازمند شناخت جوان امروزی دانست و گفت: پاسخگویی به نیازهای جوان امروز نیازمند قیام حوزویان است و برای تحقق این امر مهم 20 طرح مهم تبلیغی در دستور کار است و از اساتید در نقاط مختلف کشور درخواست داریم که در نظامات علمی خود تبلیغ را به عنوان اولویت قرار دهند.

آیت‌الله اعرافی: پاسخگویی به نیازهای جوان امروز نیازمند قیام حوزویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز ۲۹ شهریور در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حوزه‌های علمیه که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، از حوزه‌های علمیه به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه اسلام برابر کج روی‌ها نام برد و اظهار کرد: جمع‌آوری و نگهداری علوم قرآن، اسلام، سنت و سیره معصومین(ع) و ثبت آن‌ها در شرایطی که امکانات کم بوده است و سلاطین تمام امکانات خود را به کار می‌گرفتند تا این آموزه‌ها ترویج نشود، آسان نبوده است اما علمای اسلام حلال و حرام خداوند را بدون هیچ تصرفی حفظ کرده و ترویج دادند.

وی از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ورود جدی‌تر روحانیت به عرصه تبلیغ یاد کرد و گفت: با توجه به تاکید ایشان گروه‌های جهادی و طلاب در مسیر تبلیغ گام‌های مؤثرتری برخواهند داشت و مدیریت حوزه نیز طرح جدیدی را تدوین می‌کند تا بیشتر به موضوع تبلیغ پرداخته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه تبلیغ باید روح برنامه‌ریزی‌ها و نظامات حوزه باشد، عنوان کرد: تمام سطوح حوزه باید نسبت به تبلیغ اهتمام داشته باشند همانطور که در گذشته هم از مراجع گرفته تا دیگر سطوح همه به دنبال تبلیغ بودند.

وی تبلیغ در جامعه امروزی را نیازمند شناخت جوان امروزی دانست و گفت: پاسخگویی به نیازهای جوان امروز نیازمند قیام حوزویان است و برای تحقق این امر مهم 20 طرح مهم تبلیغی در دستور کار است و از اساتید در نقاط مختلف کشور درخواست داریم که در نظامات علمی خود تبلیغ را به عنوان اولویت قرار دهند. 

* تلاش حوزویان در ۱۰۰ رشته و گرایش علمی

اعرافی با بیان اینکه فقه معاصر و پرداختن به آن رسالت تمام حوزه است، عنوان کرد: پیشرفت‌های تکنولوژی و فناوری هزاران سوال را ایجاد می‌کند که حوزه باید برای آن پاسخ داشته باشد و در این راستا دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام تشکیل و حدود ۵۰۰ طرح در این دبیرخانه حمایت می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه از ایجاد رشته‌های جدید در حوزه یاد کرد گفت: حدود ۱۰۰ رشته و گرایش حوزوی در قم و استان‌ها دنبال می‌شود و ما ضمن تأکید بر قائمه اصلی حوزه، قلمروهای جدیدی را نیز مدنظر قرار می‌دهیم.

اعرافی با بیان اینکه از برپایی دروس خارج در ۱۵ استان با اهتمام ۳۰ استاد یاد کرد و گفت: درس خارج در استان‌ها باید کیفیت و عمق بیشتری داشته باشد و سطح و محتوای آن کاهش پیدا نکند؛ در قم نیز درس‌های خارج متعدد و متکثر است و برای ساماندهی بیش‌تر درس‌های خارج در قم اقداماتی در نظر گرفته شده است.

اعرافی شعار امسال حوزه های علمیه را «حوزه علمیه و رسالت تبلیغ و تبیین» اعلام کرد و گفت: تلاش ما این است که بتوانیم تبلیغ با به جایگاه اصلی‌اش در حوزه‌های علمیه برسانیم.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول