اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

پویش خرید امن برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ اینترنتی در بوشهر

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: پویش سراسری خرید امن با هدف جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی از ۲۶ شهریور آغاز شده و تا یکم مهر ادامه دارد.

پویش خرید امن برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ اینترنتی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: پویش سراسری خرید امن با هدف جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و آگاه‌سازی شهروندان با این نوع کلاهبرداری‌ها و همچنین نحوه خرید‌های امن برخط از ۲۶ شهریور آغاز شده و یکم مهر ادامه دارد.
 
وی افزود: در حین برگزاری این پویش سعی خواهیم کرد با هم افزایی و همکاری دستگاه‌های مرتبط و به‌ویژه رسانه‌های استانی به شیوه‌ها و قالب‌های نوین، اقدامات چندوجهی نظیر تولید محتوا‌های آموزشی پیشگیرانه و انتشار آن‌ها در بستر‌هایی که محل حضور کاربران بوده و احتمال آسیب‌پذیری نیز در همین زمینه بیشتر است و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی و نمایشگاه ثابت و سیار مردم را در افزایش دانش لازم برای انجام یک فعالیت اقتصادی یا یک خرید امن اینترنتی، همراهی کنیم.
 
رئیس پلیس فتا استان بوشهر عنوان کرد: ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن در فضای مجازی و افزایش سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از این فضا، افزایش مطالبه اجتماعی و رسانه‌ای برای پیاده‌سازی ساز و کار‌های پیشگیری از وقوع جرم در سکو‌های فعال، تشویق کاربران به استفاده از سکو‌ها و خدمات پرداخت خرید  امن و ضمانت خرید و همچنین داشتن سواد سایبری لازم در هنگام خرید‌های اینترنتی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی از اهداف اصلی این پویش است.
 
وی نقش رسانه‌های کشوری و استانی را در امر اطلاع‌رسانی  پویش خرید امن مهم برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، رسانه‌ها در این پویش نقش مهمی در آگاه‌سازی کاربران فضای مجازی برای خرید امن خواهند داشت.
 
سرهنگ قاسمی اظهار کرد: با اجرای این طرح در فضای مجازی جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی در خرید‌های برخط، افزایش سواد سایبری کاربران، استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و همچنین ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از جرائم سایبری در سطح کشور و استان را در نظر داریم.
 
رئیس پلیس فتا استان بوشهر به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: بر روی پیوند‌های با منابع ناشناس و تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی کلیک نکرده و تا زمان دریافت کالا یا خدمات در خرید‌های اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی همانند بیعانه خودداری کنند و در این روز‌ها نیز هنگام خرید اینترنتی لوازم‌التحریر مواظب باشند تا فریب کلاهبرداران اینترنتی را نخورند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول