اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

کچویان: سکولارها هرگاه از مسلمین جدا شدند شکست خوردند+فیلم

کچویان می‌گوید: قانون اساسی ما حاصل 150 سال مبارزه است که در آن مسلمین اصل بودند و سکولارها هرگاه از مسلمین جدا شدند شکست خوردند.

کچویان: سکولارها هرگاه از مسلمین جدا شدند شکست خوردند+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، یک سال از شروع جنبش موسوم به «زن، زندگی، آزادی» می‌گذرد. تعبیر «انقلاب»، با سرعتی بیش از آنچه فکر می‌شد به حوادث این یک سال اطلاق شد. اما فرونشستن حرارت و جدیت طیف معترضان به جمهوری اسلامی اکنون و در آستانه یک‌سالگی ماجرا، اتفاقی نیست. اجتماع نیروهای اپوزسیون خارجی که در تدارک برپایی حکومت بودند هم به همین سرانجام دچار شدند. طی یک سال گذشته فشار رسانه‌ای، اجتماعی و روانی روی مردم علیه جمهوری اسلامی به نهایت خود رسید، اما یک سال بعد از اعتراضاتی که مدعی گذر از جمهوری اسلامی بودند، ایران به عنوان کانون مقاومت در سیاست منطقه‌ای وارد مرحله جدیدی شد.

سخنان صریح سال گذشته حسین کچویان در برنامه جهان آرا از جمله نقاط مهم و مؤثری بود که در واقع فقدان درکی حداقلی از تأسیس جامعه را در جنبش مدعی اجتماع و سیاست نشان داد. اینکه تأسیس جامعه و قانون یک حاکمیت، حاصل تاریخی از مجاهدت‌ها و خون‌دادن‌هاست و وضعیت بی‌سر و سامانی که واجد چنین چیزی نباشد، نمی‌تواند گفتاری روشن درباره سیاست داشته باشد. کچویان اشاره دارد که  قانون اساسی ما حاصل ۱۵۰ سال مبارزه است که در آن مسلمین اصل بودند و سکولارها هرگاه از مسلمین جدا شدند شکست خوردند.

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول