اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

یعقوبی: روز پسر داریم اما تاریخش هنوز به تصویب نرسیده است

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی گفت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی که روز گذشته برگزار شد کلیت ثبت روز پسر در تقویم تصویب شد، اما تاریخش هنوز تعیین نشده است.

یعقوبی: روز پسر داریم اما تاریخش هنوز به تصویب نرسیده است

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، شب گذشته خبری مبنی بر درج روز پسر در ۱۰ رجب مصادف با سالروز میلاد حضرت امام جواد (ع) به تقویم عمومی کشور منتشر شد. پیگیری خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس از رضا یعقوبی مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی حاکی از این است که این روز هنوز به تقویم اضافه نشده است.

یعقوبی در پاسخ به این پرسش که این روز به تقویم اضافه شده است یا خیر اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی برای این که روز پسر در تقویم ثبت شود تأئید کرده است، اما اینکه چه روزی باشد به مورد نهایی نرسیده‌ایم. یکی از اعضای حاضر روز ولادت امام جواد(ع) را پیشنهاد داد اما تصویب نشد و قرار شد کمیسیون نامگذاری، تاریخ بهتری را انتخاب و بعد در صحن شورا اعلام و رأی‌گیری شود.

وی درباره روند نامگذاری تقویم گفت: روند نامگذاری اینطور است که کمیسیون نامگذاری درخواست‌ها را بررسی می‌کند و اگر تأیید شد به صحن شورای فرهنگ عمومی کشور می‌آید و اگر آنجا هم تأئید و مصوبه شود باید برای درج در تقویم به امضای رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی که رئیس جمهور هستند برسد. در این صورت قابل درج در تقویم است.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی که روز گذشته برگزار شد کلیت این مسأله که باید یک روز به عنوان پسر در تقویم داشته باشیم به تصویب رسیده است اما تاریخش هنوز تعین نشده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول