اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اختصاص زمین برای احداث مرکز جامع خدمات سلامت در خاکعلی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از اختصاص 1500 مترمربع زمین برای احداث مرکز جامع سلامت در شهر خاکعلی خبر داد.

اختصاص زمین برای احداث مرکز جامع خدمات سلامت در خاکعلی

علی علیجانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک با اشاره به اختصاص ۱۵۰۰ مترمربع زمین در شهر خاکعلی برای ساخت مرکز جامع خدمات سلامت این شهر به همت بخشدار بشاریات و شهردار خاکعلی و پیگیری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، اظهار کرد: طی بازدیدی که صورت گرفت این زمین تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین شده تا کارهای اولیه آن و مناقصه فاز اسکلت این مرکز صورت گیرد. مراحل بعدی این پروژه، توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اجرایی می‌شود تا مرکز جامع خدمات سلامت درخور و شأن مردم شهر خاکعلی احداث شود.

وی با اشاره به اجرای دو پروژه در شهر قشلاق افزود: پایگاه سلامت این شهر در زمینی با زیربنای ۱۰۵ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال احداث می‌شود که فونداسیون‌ و ستون‌های آن اجرا شده و تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود. محل اسکان پزشک این شهر هم با متراژ ۴۵ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیون تومان در حال احداث است که تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک به پیشرفت ۹۸ درصدی خانه بهداشت روستای خوزنان اشاره کرد و ادامه داد: انشعابات آب، برق، گاز و نرده‌های این پروژه باقی مانده که جزو تعهدات شورا و دهیاری این روستا است. دانشگاه علوم پزشکی و خیر به تعهدات خود عمل کردند و فقط تعهدات شورا و دهیاری خوزنان باقی مانده که به محض تحقق این مهم، تجهیزات خریداری شده برای خانه بهداشت این روستا به ساختمان جدید انتقال می‌یابد.

علیجانی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه خانه بهداشت روستای عبدل آباد بخش بشاریات بیان کرد: این خانه بهداشت در زمینی با زیربنای ۱۲۰ متر مربع و حدود ۷۵۰ میلیون تومان در حال احداث است. زمین برای احداث مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان نیز اخذ و تحویل شده که مراحل تامین منابع و مناقصه آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین انجام می‌شود. 

وی در خصوص پروژه مرکز جامع خدمات سلامت شهر زیاران گفت: تخریب، گودبرداری و فونداسیون این پروژه اجرا و ستون‌ها هم احداث شده که در زمینی به مساحت حدود ۵۴۰ مترمربع با ۲ میلیارد تومان اختصاص اعتبار در حال اجرا است و برای تکمیل این پروژه، اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک و دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم به آن اختصاص می یابد.

اتمام تعهدات خیر برای اجرای پروژه الحاقی بیمارستان 

این مسوول با اشاره به نگاه مثبت رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای ساخت پروژه الحاقی بیمارستان دولتی شهدای آبیک توسط خیر با توجه به پروژه های متعدد درمانی در استان و پیشنهاد فرماندار وقت شهرستان آبیک به خیر برای ساخت این پروژه به جای مرکز دیالیز و قبول آن توسط خیر، بیان کرد: اسفند سال گذشته کلنگ زنی این پروژه انجام و در بهار امسال اجرای پروژه آغاز شد و در حال حاضر گودبرداری، فونداسیون و دیوار حایل برشی زیر بیمارستان و زیر مرکز دیالیز اجرا شده و تعهد خیر رو به اتمام و در مراحل پایانی قرار دارد و حدود 16 میلیارد تومان هزینه کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: با توجه به خاصیت خاک و نوع اقلیم شهرستان آبیک، طراحی نقشه پروژه الحاقی بیمارستان دولتی شهدای آبیک توسط شرکت همگون در اصفهان که بیش از 20 بیمارستان در کشور اجرا کرده، تغییر یافت و طی برگزاری 2 جلسه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، خیر به عنوان پیمانکار و دفتر فنی دانشگاه به عنوان ناظر و دیگر مسوولان دانشگاه این مهم بررسی و مورد قبول پیمانکار قرار گرفت. 

علیجانی افزود: قرار بود پروژه الحاقی بیمارستان دولتی شهدای آبیک مانند بیمارستان تاکستان 96 تخت خوابی شود که با توجه به نگاه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین به ۱۲۸ تخت ارتقاء می‌یابد که شامل ۹۶ تخت بستری خواهد شد.

وی در پایان گفت: در صورت اجرای اسکلت پروژه الحاقی بیمارستان دولتی شهدا، میزان پیشرفت پروژه به 30 درصد می رسد و توسط وزارت بهداشت و درمان هم پس از رسیدن به این میزان پیشرفت، اعتبار اختصاص خواهد یافت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول